مصوبات سی و هشتمین جلسه شورای‌عالی نظام پزشکی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مصوبات سی و هشتمین جلسه شورای عالی به شرح ذیل است:

مصوبه 1

پیرو ارائه گزارش رئیس محترم شورای عالی در خصوص تاثیر بسیار زیاد وجود منشورهای حقوق بیمار و پزشک بر بهبود فرآیندها و نتایج اقدامات تشخیصی و درمانی و حفظ منزلت و کرامت آنان و نیز کاهش رفتارهای خشن و نابهنجار با کادر درمانی و ضرورت اعلام هر چه سریعتر نتایج مصوبه شورای عالی در این خصوص، مقرر گردید کمیسیون تخصصی مشورتی اخلاق پزشکی و سازمان در اسرع وقت گزارش پیشرفت طرح پژوهشی مربوط و منشور پیشنهادی را به دبیرخانه شورای عالی اعلام کنند تا موضوع جهت تصویب نهائی به شورای عالی ارائه گردد.

مصوبه 2

پیرو جان باختن ناگوار تعدادی از همکاران جامعه پزشکی در حادثه کلینیک سینای اطهر تهران و ضرورت بررسی دقیق موضوع و پیشگیری از وقوع حوادث مشابه مقرر گردید سرکار خانم دکتر خداکرمی، دکتر یداله سهرابی و دکتر محسن مصلحی به عنوان نمایندگان شورای عالی جهت تشکیل کمیته ای با حضور نماینده سازمان و نمایندگان سایر دستگاههای ذیربط منجمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شهرداری اقدام و در اسرع وقت گزارش خود مشتمل برآسیب شناسی وضعیت موجود، خلاء های احتمالی قانونی و نظارتی و نیز پیشنهادات کاربردی مربوط را به دبیرخانه شورای عالی ارائه نمایند.

مصوبه 3

پیرو ارائه گزارش دبیر محترم پروژه تبیین و ثبت لحظه های ماندگار سازمان در خصوص پروژه کرونا روایت مقرر گردید ضمن لحاظ نقطه نظرات مطروحه اعضای محترم شورای عالی، در اسرع وقت آنالیز هزینه های مربوط به دبیرخانه شورای عالی منعکس گردد.

مصوبه 4

پیرو ارائه گزارش مدیرکل محترم روابط عمومی و امور بین الملل سازمان در خصوص عملکرد و چشم انداز حوزه روابط عمومی سازمان مقرر گردید سازمان با لحاظ مصوبات قبلی شورای عالی  در این مورد، با بکارگیری و استفاده از متخصصین مربوط نسبت به تقویت این مدیریت اقدام نماید. در ضمن بر لزوم گسترش ارتباط با سایر ارکان سازمان و بازتاب نقطه نظرات و فعالیت آنها بویژه نظام پزشکی های سراسر کشور نیز تاکید گردید.

مصوبه 5 

مکاتبه شماره 7692/10/100/1399 مورخه 1/4/1399 رئیس کل محترم سازمان در خصوص اعضای پیشنهادی جهت عضویت در هیات های عالی انتظامی مطرح و با عضویت آقای مجید درویش و خانم شهلا افشانی بعنوان عضو پرستار شعب یک و سه هیات های عالی انتظامی موافقت گردید.

مصوبه 6

مکاتبه شماره 2661/30/100/1399 مورخه 2/4/1399 رئیس محترم مجمع عمومی سازمان در خصوص لزوم اعمال نظارت کلیه ارکان سازمان بر نشریات سازمان مرکزی مطرح و مقرر گردید شورای سردبیری بعنوان بالاترین مرجع برنامه ریزی و تصمیم گیری در چارچوب سیاست های مصوب شورای عالی با عضویت نمایندگان هیات رئیسه شورای عالی ، هیات رئیسه مجمع عمومی و سازمان با ابلاغ رئیس کل سازمان جهت بررسی و پیشنهاد سیاستهای نشر به شورای عالی ، تعیین و معرفی سر دبیر به رئیس کل و نیز انتخاب و تعیین هیات تحریریه و سایر موارد مربوط تشکیل گردد.

مصوبه 7

پیرو ارائه گزارش سازمان درخصوص اقدامات کارگروه بازنگری تعرفه های تشخیصی و درمانی سال 1399 و نیز مباحث مالیاتی جامعه پزشکی و با توجه به عملکرد برخی ادارات مالیاتی شهرستانها برخلاف توافقات اعلام شده مقرر گردید سازمان بطور مستمر و شفاف نسبت به اطلاع رسانی دست آوردهای مربوط به مقوله های فوق به کلیه اعضای سازمان در سراسر کشور اقدام نماید.

مصوبه 8

پیرو مصوبه شماره 3 سی و هفتمین جلسه شورای عالی مورخه 22/03/1399 در خصوص مشکلات متعدد تامین و هزینه اقلام حفاظتی مورد نیاز همکاران جامعه پزشکی و با توجه به افزایش مشکلات مربوط مقرر گردید سازمان در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع و گزارش اقدامات انجام شده مبادرت نماید.

مصوبه 9

با توجه به مشکلات همکاران جامعه پزشکی و بیماران در سراسر کشور برای مراجعه به سازمان مرکزی جهت انجام امور مختلف بویژه حوزه انتظامی "بعنوان مثال جلسات کارشناسی هیات های عالی و ..." ، مقرر گردید سازمان با بکارگیری تمهیدات مختلف و بهره گیری از امکانات IT حتی الامکان نسبت به کاهش ترددهای غیر ضرور اقدام نماید.

مصوبه 10

پیرو اشکالات متعددی که در خصوص پیاده سازی نسخه الکترونیک از سراسر کشور واصل شده و موجب اعتراض همکاران جامعه پزشکی و مراجعین بالاخص در دوران کووید – 19 گردیده، مقررگردید سازمان نسبت به مکاتبه با سازمان بیمه سلامت ایران جهت توقف این طرح و یا حداقل اجرای آن در بازه زمانی مناسب اقدام نماید. روابط عمومی سازمان نظام پزشکی

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.