بهتر است به جای بازی با جان مردم، شرایط دور کاری را فراهم کنیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدعلی محسنی بندپی در مورد درخواست علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر دورکاری 50 درصد کارکنان و کارمندان سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی پایتخت به منظور کاهش تردد برای جلوگیری از شیوع کرونا، گفت: یک سوم کارکنان باید به صورت حضوری کار کنند و حفظ جان مردم باید در اولویت قرار گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: اغلب کارمندان و کارکنان می‌توانند به صورت دورکاری و غیرحضوری کار خود را انجام دهند و هیچ گونه مشکلی در روند کاری دستگاه‌های اجرایی ایجاد نمی‌شود بنابراین می‌طلبد یک سوم کارکنان به صورت حضوری فعالیت کنند و حتی این یک سوم هم می‌توانند دورکاری کنند مگر اینکه ارباب رجوع به صورت مستقیم داشته باشند.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه در حال حاضر بسیاری از کارکنان ارباب رجوع ندارند، گفت: مدیران باید کار را به صورت حجمی تعریف تا کارکنان آن را در منزل انجام دهند و از طریق اتوماسیون بارگذاری کنند.

محسنی بندپی یادآور شد: سیستم دورکاری در دهه 1990 یعنی 30 سال پیش در اروپا انجام می‌شد و با توجه به اینکه در حال حاضر در پیک کرونا قرار داریم و نیاز نیست در مدت زمان طولانی دورکاری داشته باشیم می‌طلبد به جای بازی کردن با جان مردم زیرساخت‌های دورکاری را فراهم کنیم و به بهانه عدم فراهم نبودن زیرساخت‌ها  با جان مردم بازی نکنیم.

وی با تاکید بر ضرورت تشدید نظارت‌ها بر مراکز تجمعی، افزود: فرهنگ‌سازی بیشتر صدا و سیما، افزایش آگاهی مردم و حفظ فاصله اجتماعی باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد البته در صورت ناگزیر بودن افراد به صورت تجمعی در برخی فضاها وزارت بهداشت و وزارت کشور باید نظارت‌ها را تشدید کنند و در این رابطه از ظرفیت بسیج هم می‌توان استفاده کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ارائه و تحویل تجهیزات رایگان مقابله با کرونا به مراکز پرتردد و پرتجمع تاکید کرد. خانه ملت

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.