آمادگی مجلس برای کمک به ستاد ملی مقابله با کرونا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، منصور آرامی، در مورد برگزاری یا عدم برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم در زمان شیوع ویروس کرونا که اختلاف‌نظرهایی را به همراه داشته است، گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها باید حتما پروتکل‌های لازم را برای برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم تعریف کنند و نباید در این خصوص بی‌تفاوت باشند.

ستاد مقابله با کرونا در حال تعریف پروتکل‌های بهداشتی برای ایام محرم است

نماینده مردم بندرعباس، قشم و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده‌ایم در پی دستور ستاد ملی مقابله با کرونا قرار است که پروتکل‌های لازم برای نحوه برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم توسط متخصصان حوزه سلامت تعریف شود.

وی تصریح کرد: مهمترین نکته‌ای که باید در رابطه با نحوه برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) مورد توجه قرار گیرد، این است که باید حتما این مراسم زنده نگه داشته شود و مردم در این حوزه فعال باشند، اما لازم است امسال بر حسب شرایط موجود که با شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم تعداد هیئت‌ها و عزاداران نسبت به سال‌های گذشته کمتر باشند و عزاداران از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده استفاده کنند، همچنین توزیع نذری نیز باید محدودتر باشد تا هم این مراسم به بهترین شکل برگزار شود و هم از انتشار گسترده ویروس کرونا جلوگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: هم‌اکنون مجلس هم این آمادگی را دارد که در جهت اجرای مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) از طریق نظارت، به ستاد ملی مقابله با کرونا و دانشگاه‌های علوم پزشکی کمک کند.

استان هرمزگان از وضعیت قرمز خارج شده است

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به میزان ابتلا به کرونا در حوزه انتخابیه‌اش که پیش از این در زمره استان‌های دارای وضعیت قرمز قرار داشت، تاکیدکرد: این استان از حالت قرمز خارج شده و یکی از 13 استانی هستیم که در وضعیت هشدار قرار دارند، چراکه مردم به خوبی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و چنانچه به همین روش پیش برویم در آینده نزدیک در وضعیت سفید قرار خواهیم گرفت. خانه ملت

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.