دستیاران واجد شرایط از ابتدای شهریور طرح خدمت خود را آغاز می‌کنند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اسماعیل ایدنی در خصوص آغاز طرح خدمت دستیاران سال چهارم از ابتدای شهریور ماه جاری گفت: به خاطر نیاز حوزه درمان به نیروهای تازه نفس مقرر است دستیاران سال چهارم که واجد شرایط فارغ‌التحصیلی هستند از ابتدای شهریور ماه طرح خدمت خود را آغاز کنند.

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: بنابر اعلام قبولی برخی از دستیاران دارای شرایط خاص به عنوان قبول شدگان آزمون گواهینامه این دسته از دانشجویان که بنا است طرح خود را در شهریور ماه آغاز کنند به مراکز ارایه خدمت معرفی می‌شوند. برای این گروه در صورتی که واجد شرایط خاصی باشند، اجباری به شرکت در آزمون گواهی‌نامه وجود ندارد و از طرفی برای آزمون دانش‌نامه این دسته از فارغ التحصیلان نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده است؛ اما به هر حال دو آزمون گواهی‌نامه و دانش‌نامه تخصصی در نیمه دوم شهریور ماه و از تاریخ  ۲۶ شهریور ماه برگزار خواهد شد.

وی از ارایه تسهیلات از سوی دو معاونت درمان و آموزش به دانشجویانی که طرح خود را آغاز می‌کنند، خبر داد و افزود: این امکان که دانشگاه‌ها بدون مجوز بتوانند کسی را فارغ‌التحصیل اعلام کنند، وجود ندارد. شرایط فارغ‌التحصیلی را معاونت آموزشی وزارت بهداشت مشخص و به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌کند و کلیه دستیارانی که امسال واجد شرکت در آزمون گواهینامه هستند، ثبت‌نام کرده‌اند و دانشگاه صلاحیت شرکت در آزمون گواهینامه این فرد را تأیید کرده است، این افراد در صورت برخورداری از سوابق تحصیلی خاص که مورد قبول باشد به عنوان قبول شدگان آزمون گواهینامه محسوب خواهند شد.

به گزارش فارس ایدنی در پایان تأکید کرد: شرایط خاص و سوابق تحصیلی دستیاران واجد شرایط که به عنوان قبول شدگان در آزمون گواهینامه محسوب خواهند شد تا چند روز آینده اعلام خواهد شد در حال حاضر آیین‌نامه این شرایط تهیه شده و به محض گرفتن مصوبه اعلام می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.