حذف آزمون گواهینامه تخصصی و تعویق آزمون دانشنامه پزشکی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، تعدادی از دستیاران تخصصی در این نامه آورده‌اند:

با عرض خسته نباشید و با تشکر از زحمات جنابعالی در روزهای بحرانی کنونی بهداشت و سلامت کشور و آرزوی توفیق برای شما و همکاران محترم.

امضا کنندگان این نامه، دستیاران سال آخر دوره تخصص پزشکی هستند که درخواست خود در زمینه نحوه فارغ التحصیلی و برگزاری آزمون‌های گواهینامه و دانشنامه و آغاز زمان طرح تخصصی را به شرح زیر حضور جنابعالی اعلام می‌داریم: همانطور که حضرتعالی مستحضر هستید روند مطالعه و کسب آمادگی جهت شرکت در آزمون‌های گواهینامه و دانشنامه و همینطور زمان و نحوه برگزاری این آزمون‌ها به شدت تحت تاثیر پاندمی کرونا قرار گرفته است.

امضا کنندگان این نامه که پیش روی خود آزمون‌های فوق الذکر و همینطور شروع طرح تخصصی را دارند، در شرایط کاملاً استثنایی و نامطلوب نسبت به ادوار گذشته قرار گرفته‌اند.

از جمله :

تحلیل شرایط جسمی ناشی از فعالیت مداوم در مراکز آموزشی درمانی که زیر بار شدید بیماران مبتلا به کرونا قرار گرفته‌اند.

اظهارنظرهای گوناگون و متناقض در مورد تاریخ و نحوه اجرای آزمون‌ها هرگونه تمرکز و آسایش فکری و روانی جهت آماده‌سازی در آزمون‌ها را تحت تاثیر خود قرار داده است.

نیاز مبرم وزارت بهداشت و درمان جهت تامین نیروی انسانی متخصص در شرایط بحرانی کنونی و لزوم آغاز زودتر از موعد طرح تخصص.

نگرانی دستیاران از نظر ابتلا به بیماری کرونا به دنبال حضور در حوزه آزمون‌ها.

مبهم بودن نحوه و کیفیت برگزاری آزمون‌ها که طبق اعلام معاونت آموزشی وزارت به صورت الکترونیکی و در چندین روز خواهد بود در حالی که دستیاران هیچگونه تجربه و شناختی از آزمون الکترونیکی در چندین روز ندارند.

اظهارنظرهای غیررسمی شنیده شده مبنی بر شروع طرح تخصصی از اول شهریور و برگزاری آزمون دانشنامه در اواخر شهریور که در این حالت شرایط حداقلی برای دستیاران در نظر گرفته نشده است. توضیح اینکه چگونه می‌توان از اول شهریور طرح تخصصی را آغاز کرد و شرایط ناپایدار روزهای نخست طرح را از نظر اسکان و شرایط جدید شغلی پشت سر گذاشته و در انتهای همان ماه شهریور در آزمون دانشنامه نیز شرکت کرد؟

با توضیحات فوق الذکر درخواست ما مطابق و منطبق بر اظهارنظر اخیر جنابعالی به صورت موارد زیر است:

1 _ حذف آزمون گواهینامه و تفویض اختیار به دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی در خصوص تصمیم‌گیری در مورد فراغت از تحصیل تمامی دستیاران سال آخر از جمله دستیارانی که مشمول شرایطی خاص مانند دو ارتقا همزمان ، سربازی و ... هستند که طبق روال سنوات گذشته این افراد نیز همراه با بقیه دستیاران در آزمون گواهینامه شرکت می‌کردند و همگی در شرایط یکسان و همزمان محل طرح را انتخاب می‌کرده‌اند.

2 _ شروع زودتر از موعد طرح تخصصی در شهریورماه جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز وزارت بهداشت و درمان.

3 _ برگزاری آزمون دانشنامه در اسفند ۹۹ به منظور فراهم شدن شرایط بهتر برگزاری آزمون و رفع نگرانی دستیاران از نظر سلامت و ابتلا به کرونا. فارس

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.