افراد مبتلا به دیابت جزو گروه خطر ابتلا به کرونا قرار می‌گیرند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اسدالله رجب گفت: افراد مبتلا به دیابت مانند سایر افراد جامعه باید به دستورات و توصیه های وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی توجه کرده و آنها را انجام بدهند و کاهش تردد عمومی و ماندن در منزل به عنوان پیشگیری به این بیماران توصیه می شود.

رئیس انجمن دیابت ایران ادامه داد: در چنین شرایطی بیماران می توانند در جهت کنترل هرچه بیشتر قند خون خود گام های موثری بردارند، در شرایط کنونی دیابتی ها همچون سایر افراد باید به تغذیه ایمن و سالم بیش از پیش توجه کنند و رعایت اصول تغذیه سالم بسیار کمک کننده است که الزاما لازم نیست مصرف ویتامین ها و مکمل های دارویی را جزو آن دانست. با رعایت نکات بهداشتی و حفظ روحیه، با کمک هم از این دوران سخت، با شکیبایی عبور کنیم.

به گزارش ایرنا وی در پایان افزود: داشتن تحرک جسمی منوط به حضور در باشگاه های ورزشی نیست، در منزل هم می توان با نرمش های سبک و کششی به این مهم دست یافت و بعد از هر وعده غذایی حداقل ۱۵ دقیقه درمنزل راه بروید، این کار به پیشگیری از چاقی و اضافه وزن نیز کمک می کند، سعی کنید دورهمی خانوادگی را با انجام بازهای فکری به محفلی شادی بخش تبدیل کنید بخصوص کتاب ها و جزوه هایی که زمینه های مختلف دیابت را می شناسانند و به رشد آگاهید کمک می کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.