بار مراجعات و موارد بستری کرونا در ۲۴ ساعت گذشته کاهش یافته است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا زالی از بستری شدن ۶۶۲ بیمار جدید در بیمارستان های تهران در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۱۱ مورد در بخش مراقبت ویژه بستری شده اند، سهمی که از مجموع مراجعین سرپایی حوزه های درمان و بهداشت نیاز به بستری پیدا کردند، ۱۰,۲ درصد بوده است و ۱۶ درصد از این افراد در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند. البته در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۵۰۰ بیمار، ترخیص شده اند که از میزان بستری های جدید همچنان کمتر است.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا با اشاره به کاهش ۶,۲ درصد مراجعین سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی و ۱.۵ درصدی موارد بستری نسبت به روز قبل گفت: همچنین آمار ترخیص یافتگان ۲.۲ رصد رشد را نسبت به روز قبل نشان می دهد، پیش بینی می شود با اعمال محدودیت ها در تهران واستفاده منظم از ماسک و کاهش ظرفیت اداری، تا ۱۰ روز آینده همین روند تداوم با شیب ملایم داشته باشد.

وی از راه اندازی پویشی با عنوان پویش نذر سلامتی، به منظور جمع آوری نذورات مردم در ماه محرم برای تهیه اقلام حفاظت فردی و تجهیزات سرمایه ای مورد لزوم بیمارستان های درگیر بحران کرونا، خبر داد و افزود: این پویش به دنبال مواجهه با محدودیت های جدی تری در خصوص برگزاری مراسم، به ویژه توزیع مواد غذایی در ماه محرم سال جاری با همت ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران راه اندازی شده است.

به گزارش ایسنا زالی در پایان گفت: در قالب این پویش مومنانه، اقلام حفاظت فردی همچون ماسک برای شهروندان کم بضاعت و ساکنین مناطق حاشیه ای و تجهیزات مورد لزوم بیمارستان های درگیر بحران کرونا با نام خیرین تهیه خواهد شد، روزهای آینده درخصوص نحوه شرکت مردم در این پویش اطلاع رسانی خواهد شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.