تمامی جانباختگان کادر بهداشت و درمان در اثر کرونا باید "شهید خدمت"محسوب شوند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، یحیی ابراهیمی در رابطه با تصمیم ستاد ملی کرونا برای افرادی که شهید خدمت نام می‌گیرند، گفت: نیروهای مسلح طی‌نامه‌ای به مقام معظم رهبری درخواست کردند، تمام نیروهای نظامی و انتظامی که در حین خدمت در اثر ابتلا به بیماری کرونا فوت می‌کنند، "شهید خدمت" محسوب شوند.
 
وی افزود: اما متاسفانه در ستاد ملی کرونا تنها پرستاران، پزشکان و بهیاران فوت شده در اثر ابتلا به این بیماری را شهید خدمت نامیده است. این موضوع ظلمی آشکار نسبت به افرادی مانند نیروهای خدماتی، رادیولوژیست‌ها، نیروهای علوم آزمایشگاهی و نگهبانانی است که در جبهه مقاله با کرونا حضور داشته اما نام از آنها برده نشده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: معتقدم قانون و بخشنامه ستاد ملی کرونا باید به شکلی اصلاح شود که کلیه پرسنل بهداشت و درمانی اعم از  بهورزان، پرستاران، پزشکان، راننده‌های آمبولانس، پرسنل اورژانس، نگهبانان و تمامی افرادی که در جریان مبارزه با کرونا قرار داشته و در اثر ابتلا به بیماری کویید-19 جانشان را از دست می‌دهند، باید شهید خدمت محسوب شوند.
 
به گزارش خبرگزاری خانه ملت ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار داریم دولت و ستاد ملی کرونا این بخشنامه را اصلاح کنند، در صورت بی‌توجهی دولت، ما به عنوان نمایندگان مردم این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.