داروهای لاغری باید توسط پزشک و برای افراد در مرحله چاقی درجه ۲ تجویز شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ضیاء مظهری گفت: تبلیغات گسترده و فریبنده سایت‌های تبلیغاتی و شبکه‌های ماهواره‌ای در حالی به مصرف چشمگیر انواع داروهای لاغری در کشور دامن زده که متخصصان با صراحت بر بی اثر بودن و عوارض خطرناک این داروها تاکید دارند و در سال های اخیر شاهد افزایش تعداد مصرف کنندگان هستیم.

عضو هیات مدیره انجمن تغذیه ایران ادامه داد: در حالیکه بدون رژیم غذایی مناسب و ورزش، کم کمتر وزن اثرگذار نیست و  اغلب داروهای لاغری که از سوی مردم خودسرانه مصرف می شوند، کاهش آب بدن در کوتاه مدت را به دنبال دارند و از این رو مصرف کنندگان تصور می کنند که داروها اثر مطلوب به دنبال داشته بدون اینکه بدانند چگونه سلامتی خود را به بازی گرفته اند.

وی افزود: اغلب افراد چاق یا کسانی که نگران اضافه وزن هستند، بدون توجه به رعایت رژیم غذایی و ورزش مداوم به مصرف انواع مواد خوراکی و نوشیدنی ها می پردازند. بعد هم به جست وجوی راه های میانبر و کوتاه مدت برای کاهش وزن می پردازند. حال آن که علم پزشکی به روشنی ثابت کرده که اضافه وزن خزنده و آرام می آید و در صورت بی توجهی و سهل انگاری گزنده خارج می شود.

به گزارش ایرنا مظهری در پایان تاکید کرد: مردم داروهای لاغری را از آرایشگاه ها، باشگاه های ورزشی، عطاری ها و سوپرمارکتها  به خصوص سفارشات تلفنی و اینترنتی عرضه شده خریداری نکنند زیرا داروها فقط بنابر ضرورتی و با تشخیص متخصص از داروخانه ها باید تهیه و مصرف شود، در حال حاضر تعداد اندکی از قرص های لاغری موجود در بازار از سوی سازمان های معتبر تایید شده اند که مصرف آنها نیز برای مدت کوتاهی مجاز است، بیشتر داروهای مزبور نیز قرص های ضداشتها هستند که باید از سوی پزشکان و به مقدار لازم تجویز شوند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.