تصمیم‌گیری‌های متناقض ستاد کرونا توهین به مردم است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، همایون سامه یح گفت: رییس مجلس شورای اسلامی از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی خواست که درباره‌ی برگزاری کنکور نظر کارشناسی‌اش را اعلام کند پاسخ مرکز پژوهش‌ها این بود که به هیچ عنوان تعویق آزمون سراسری جایز و به صلاح نیست و این نظر بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم محسوب می‌شود. دلایل مختلفی همچون وضعیت مشمولان اعزام سربازی و یا سردتر شدن هوا وجود دارد.

وی افزود: البته ابتدا وزرای بهداشت و علوم اعلام کردند که کنکور به تعویق می‌افتد و ما به احترام تصمیم آنها سکوت کردیم ولی در فاصله یک روز نظر تغییر کرد و گفتند که کنکور در موعد مقرر انجام می‌شود. این روال تصمیم‌گیری‌های متناقض توهین به مردم است البته که ما در نهایت معتقدیم برگزاری کنکور در موعد مقرر به صلاح کشور است. تا وقتی هوا گرم است باید کنکور انجام شود چون وضعیت شیوع ویروس کرونا با سردتر شدن هوا بدتر خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در تصمیم اولیه درباره تعویق کنکور وزارت علوم فرصت یک ماهه برای ایجاد تمهیداتی جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را درخواست کرده بود که ما فکر می‌کنیم وزارت علوم به تنهایی توان این کار را ندارد لذا باید حداکثر توان کشور جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری کنکور به کار گرفته شود و همه نهادها به میدان آیند.

به گزارش ایسنا سامه یح در پایان در توضیح اقدامات ضروری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار کرد: باید فاصله بین صندلی‌ها دو متر باشد و از هرگونه ازدحام جلوگیری شود نه این‌که داوطلبان بیرون از مراکز آزمون بدون ماسک و یا حتی با ماسک دور همدیگر جمع شده و تجمع کنند که این خطرناک است همچنین باید از حضور والدین در مراکز آزمون جلوگیری شود، چون هرگونه تراکم جمعیتی مشکل‌ساز خواهد بود، داوطلبان هم طبق روال گذشته از دو ساعت قبل در مراکز مربوطه حضور پیدا کنند، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متعهد به تهیه ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده برای داوطلبان کنکور سراسری شده است اگر کسی حساسیت بیشتری دارد همراه خود شیلد بیاورد، امیدواریم این کنکور بدون مشکل برگزار شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.