آزمون‌های ارزشیابی و ارتقای داروسازی حذف شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بر اساس مصوبه هفتاد و پنجمین نشست شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی " تاریخ ۸ تیرماه ۱۳۹۹" با توجه به یکسان بودن منابع در آزمون جامع دوره دکتری عمومی داروسازی، تصمیم گرفته شد سه آزمون مربوط به دانش آموختگان داروسازی با هم ادغام شوند.

به این ترتیب به دبیرخانه شورای آموزش داروسازی و تخصصی اجازه داده شد جهت ادامه تحصیل در دوره دکتری عمومی داروسازی داوطلبان واجد شرایط، آزمون ارزشیابی دانش آموختگان رشته داروسازی خارج از کشور و آزمون ارتقای دانش آموختگان مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی داروسازی خارج از کشور" برای داوطلبانی که قبل از سال ۲۰۱۴ میلادی در خارج از کشور شروع به تحصیل کرده اند" را باهم ادغام کند.

حد نصاب نمره قبولی در هر یک از آزمون ها بر اساس ۷۰ درصد میانگین نمرات ۵ درصد از شرکت‌کنندگان هر آزمون که بالاترین نمره را کسب کرده اند، تعیین می‌شود.

با توجه به مفاد مصوبه هفتاد و پنجمین نشست شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، از این به بعد، دانش آموختگان رشته داروسازی خارج از کشور به جای شرکت در آزمون‌های ارزشیابی یا ارتقا، باید در آزمون جامع دوره دکتری عمومی داروسازی که حداقل سالی دو بار به صورت سراسری در دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار می‌شود، شرکت کنند.

نمره حد نصاب قبولی در آزمون جامع داروسازی برابر با ۷۰ درصد میانگین نمرات ۵ درصد برتر شرکت کنندگان آن دوره است، مراحل پیش و پس از آزمون " تشکیل یا تکمیل پرونده در مرکز خدمات آموزشی، فرآیند ارزشیابی مدرک تحصیلی یا ادامه تحصیل " مانند قبل است.

با توجه به این که آخرین نوبت آزمون های ارزشیابی " دوره ۱۹ " و ارتقاء " دوره ۷ "  در روز ۸ مرداد ۹۹ برگزار شد، شرکت کنندگان در این دو آزمون در صورت مردود شدن می توانند در آزمون های جامع دوره دکتری عمومی داروسازی که پس از این تاریخ برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

این تصمیم به صورت مشترک از سوی دبیرخانه شورای آموزش داروسازی و تخصصی و مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شده است. فارس

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.