بیمه‌ها ساده‌ترین قوانین را برای اجرا انتخاب می‌کنند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، زهرا شیخی در تشریح دستور کار کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از حضور طاهر موهبتی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران خبر داد و گفت: دستور کار کمیسیون بهداشت استماع گزارش ریاست سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص اقدامات انجام شده و برنامه های آتی سازمان بود که پس از آن اعضای کمیسیون نیز ابهامات و انتقادات خود را نسبت به مباحث مربوط به بیمه سلامت مطرح کردند.

وی با اشاره به سوالات مطرح شده توسط اعضای کمیسیون بهداشت افزود: نمایندگان تاکید داشتند که نظام حمایتی درمانی بیمه تامین اجتماعی باید جزو اولویت‌ها قرارداده شود چرا که افراد دارای این بیمه خدمات مطلوبی دریافت نمی‌کنند، نمایندگان معتقدند باید سیاست یکسان و ثابت در موارد ضروری جهت پوشش بیمه‌ای مردم اتخاذ شود، باید برای خدمات سرپایی و بستری بیماران  سقف‌گذاری شود. از طرفی نمایندگان به بیمه‌های روستایی انتقادی اساسی داشتند چرا که رسمیت کافی نداشته و بیماران نمی‌توانند به خوبی از خدمات آن بهره‌مند شوند. همچنین محدودیت بیمه‌ها موجب شده خدمات ارزان در اختیار مردم قرار نگیرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس محدودیت‌های بیمه‌ای برای بیماران توانبخشی را از انتقادات دیگر نمایندگان به سازمان بیمه سلامت برشمرد و ادامه داد: متاسفانه بیماران توانبخشی آنطور که باید توسط بیمه‌ها شناخته نشده اند. از این رو  بیمه بیماری‌های اسکلتی، عضلانی، عصبی و یا عارضه های خاصی که برای بیماری‌های صعب العلاج وجود دارد و به شدت هم نیازمند خدمات بیمه‌ای هستند، مورد توجه قرار نگرفته و یا با محدودیت‌هایی همراه است.

شیخی ضمن انتقاد از عملکرد سازمان‌های بیمه‌ای برای رعایت موردی و بخشی قوانین گفت: بیمه‌ها تمامی قوانین مربوطه را رعایت نکرده و تنها ساده‌ترین قوانین را برای اجرا انتخاب می‌کنند. به عنوان مثال بیمه‌ها از نظام ارجاع استفاده نمی‌کنند و همین موضوع موجب شده حق بسیاری از افراد تضییع شده و از خدمات بیمه خود محروم شوند. بنابر این بسته خدمات دهی به بیماران باید مورد بازبینی قرار گرفته و پس از اصلاح، ابلاغ شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت وی در پایان اضافه کرد: روشهای متفاوت بیمه‌ها یکی دیگر از موارد انتقادی نمایندگان به رئیس سازمان بیمه سلامت بود چرا که بیمه‌های پایه بدون بیمه تکمیلی کارایی لازم را ندارد. این موارد بخشی از سوالات اعضای کمیسیون بهداشت و درمان بود که متاسفانه به دلیل محدودیت زمانی ریاست سازمان بیمه سلامت فرصت ارائه توضیح پیدا نکرد. از این رو مقرر شد در جلسه دیگری ضمن پاسخ به سوالات نمایندگان، راه حل مناسبی برای رفع مشکلات اتخاذ شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.