اعضای هیات بورد، سوالات آزمون دستیاری مورد اعتراض را دقیق و موشکافانه بررسی می‌کنند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، چند روز پیش جمعی از دانشجویان مقاطع علوم پایه، بالینی پزشکی و داوطلبین دستیاری پزشکی بررسی دقیق و حساس ایرادات سؤالات آزمون‌های وزارت بهداشت را درخواست کردند.

سعید هاشمی نظری، رئیس سازمان سنجش پزشکی در پاسخ به این درخواست گفت: پس از ثبت اعتراضات و پایان مهلت قانونی، همه سوالات به همراه اعتراضات به دبیرخانه‌های مربوطه ارسال می‌شود و اعضای هیأت بورد سوالات مورد اعتراض را دقیق و موشکافانه بررسی می‌کنند، در پایان فرایند برخی اعتراضات وارد و برخی اعتراضات وارد نیست. پس از این مرحله نیز پاسخنامه اصلاحی بر روی سایت قرار می‌گیرد و بر اساس پاسخنامه اصلاحی آزمون تایید می‌شود.

هرچند روز گذشته نتیجه اعتراضات و پاسخنامه این آزمون بر روی سایت سازمان سنجش پزشکی قرار گرفت اما تعدادی از داوطلبان این آزمون با تماس با خبرگزاری فارس اعلام کردند که به سوالات این آزمون همچنان ایراد وارد است و اشکالات این سوال‌ها به درستی بررسی نشده است.

یکی از این داوطلبین در این خصوص به فارس گفت: امتحانات جامع علوم پایه، جامع پیش کارورزی و دستیاری پزشکی و دندانپزشکی از مهم ترین این آزمون‌ها هستند که زحمات زیادی برای برگزاری صحیح و مطابق به اصول علمی آن‌ها کشیده می‌شود. از طرفی به طبع حساسیت آن نیز فشار زیادی به داوطلبان وارد می‌شود که این حساسیت ناشی از اهمیت آزمون‌ها در روند تحصیلی و یا حتی زندگی شخصی داوطلب است.

وی افزود: پس از تعویق مکرر آزمون که حداقل در دو مرتبه به تعویق افتاد لذا انتظار یک آزمون استاندارد وجود داشت، متاسفانه کیفیت برگزاری آزمون پایین بود، سوالات مطرح شده دو ‌پهلو و خلاف تصور بود، مصاحبه روز گذشته رئیس مرکز سنجش پزشکی نقطه امیدی بود که روند هر ساله تکرار نشود، اما با رؤیت صفحه سایت سازمان سنجش پزشکی مشاهده می‌شود که برخی سوالات همچنان دارای ایراد واضح و مستند هستند.

یکی دیگر از این داوطلبین در این خصوص به فارس گفت: تعداد بسیاری از سوالات آزمون دستیاری دوره چهل و هفتم، پس از بررسی و تطبیق با رفرنس اعلام شده وزارت بهداشت توسط داوطلبین و اساتید مختلف در سطح کشور ایراد اساسی دارد، لذا از سازمان سنجش پزشکی تقاضا داریک اعتراضات داوطلبان را با دقت بیشتر بررسی کند. با توجه به اینکه این آزمون سرنوشت ساز بوده و تأثیر بسزایی برای افرادی دارد که تمام هدفشان رسیدن به جایگاه شایسته بر اساس آزمونی استاندارد و بدون خطا است تقاضا می‌شود، قبل از اعلام کارنامه نهایی بررسی مجدد صورت گیرد.

وی افزود: بعد از برگزاری آزمون نیز کلید اولیه ارایه شده توسط سازمان سنجش پزشکی ما را متعجب کرد. علی رغم ارائه مستندات علمی طبق رفرنس‌های اعلام شده توسط وزارت بهداشت و ثبت اعتراض به حداقل ٥ سؤال واضح دو گزینه‌ا‌ی یا بعضا چند گزینه‌ای در سایت سنجش پزشکی به نظر میرسد هیچ گونه رسیدگی به اعتراضات نشده و فقط یک سوال آمار که آن هم طبق رفرنس سه گزینه ای است به اشتباه فقط تغییر گزینه اعلام شده است.

این داوطلب تاکید کرد: با توجه به اینکه هر سال شاهد رقابت سنگین تر و نزدیک تر داوطلبان آزمون دستیاری برای پذیرفته شدن در رشته شهرهای پرطرفدار هستیم، پر واضح است که تفاوت یک سوال و حتی یک نمره باعث تفاوت واضح و مهمی در رتبه ها شده که مستقیما سرنوشت و آینده شغلی ،در کنار آن محل و شیوه زندگی داوطلب را تحت تاثیر قرار داده و به طبع آن آسیب های روحی احتمالی و مشکلات عدیده ای را متحمل خواهد شد.

به گزارش فارس بخشی از سوالات این آزمون که از منظر دانشجویان با مشکل و ایراد مواجه بوده است برای بررسی بیشتر به معاونت آموزشی وزارت بهداشت ارسال خواهد شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.