بخش‌های دولتی و خصوصی در صورت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی مجازات خواهند شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید رضا غلامی درباره مجازات‌ رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های جلسه اخیر مدیریت ستاد کرونا که به تصویب رسیده است، گفت: بر مبنای مصوب ستاد، مجازات‌‌ها به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند. تمهیدات و مجازاتی برای گروه‌ها و مراکز دولتی، همین طور بخش خصوصی که شامل اصناف و کارگاه‌ها و شرکت‌هاست در نظر گرفته می‌شود.

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و اماکن عمومی وزارت بهداشت ادامه داد: این مصوبه به صورت رسمی در روز‌های آینده برای کل کشور ابلاغ می‌شود. در بخش دولتی اگر تمام شرایط به خوبی رعایت نشود ابتدا تذکر به خود کارمند و در مرحله بعد در پرونده درج می‌شود و اگر به طور مستمر و مرتب فرد این نکات را رعایت نکند به مدت ۲ ماه جریمه در نظر گرفته می‌شود، در خصوص بخش‌های خصوصی پرونده صنفی آن‌ها در اتاق اصناف وزارت صمت استان‌ها و شهرستان‌ها بررسی و درج می‌شود. ابتدا به خود فرد تذکر داده می‌شود و در نهایت تعطیلی ۴، ۵ یا ۱۰ روزه اعمال می‌شود. اگر این تخلف مستمر باشد و افراد رعایت نکنند به احتمال زیاد تعلیق کارکنان اتفاق می‌افتد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان افزود: بحث مجازات در سطح شهر مطرح شده، ولی به تصویب نرسیده است. این نوع موضوعات جنبه‌های قانونی و اجتماعی دارد. در این نوع مجازات‌ها نوع گروه و چگونگی برخورد مهم است.ما باید شرایطی را ایجاد کنیم که مردم مجبور شوند ماسک بزنند و نکات را رعایت کنند، اعمال قانون ما مهم است، ولی مهم‌تر از آن مشارکت مردم است. افراد متصدی که در وسایل نقلیه عمومی کار می‌کنند باید بدانند که می‌توانند برای کنترل شرایط به افراد تذکرات لازم را بدهند. در ورودی ایستگاه‌ها مامورانی حضور دارند که می‌توانند با تذکرات لازم مانع عدم رعایت برخی افراد شوند. 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.