سازمان بهداشت جهانی ۱۰۰ دستگاه سونوگرافی به ایران تحویل داد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کریستوف هملمن گفت: این دستگاه‌ها در ارزیابی وضعیت بیماران مبتلا به کووید۱۹ مهم هستند. آنها به بیمارستان‌های سرتاسر کشور ارسال خواهند شد تا در بخش‌های مراقبت ویژه و بخش‌های مربوط به درمان بیماران کووید۱۹ مورد استفاده قرار بگیرند. این دستگاه‌ها، به ارزش حدود سه میلیون دلار، با کمک مالی ژاپن و کویت خریداری شده و از کمک آنان قدردانی می‌کنیم.

هومن نریمانی معاون طرح و برنامه هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران، نیز در این خصوص خاطر نشان کرد: این ۱۰۰ دستگاه سونوگرافی از سوی سازمان جهانی بهداشت به منظور تقویت تلاش‌های کشور در مقابله با همه‌گیری کووید۱۹ اهدا شده است و بر اساس فهرست اعلامی از سوی وزارت بهداشت در بین مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی در سرتاسر کشور توزیع خواهند شد، این دستگاه‌ها نیازهای مهم مراکز درمانی ما در دوره همه‌گیری کووید۱۹ را تامین خواهند کرد و به خاطر آن قدردان سازمان جهانی بهداشت هستیم.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به زودی کار ارسال دستگاه‌ها به بیمارستان‌های منتخب را آغاز خواهد کرد.  

سازمان جهانی بهداشت به طور مداوم با ارسال لوازم محافظت فردی، دارو و تجهیزات پزشکی از تلاش‌های نظام سلامت ایران در مقابله با کووید۱۹ حمایت می کند. این سازمان اخیرا ۱۶ دستگاه سی تی اسکن به ارزش حدود چهار میلیون دلار را به وزارت بهداشت ایران اهدا کرد. این دستگاه ها به بیمارستان‌های ۱۶ استان‌ ارسال شدند.
روابط عمومی سازمان نظام پزشکی

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.