تعداد بیمارستان‌های دولتی در کشور به ۷۳۹ مورد افزایش می‌یابد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سیدکامل تقوی نژاد در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا در یاسوج، اظهار داشت: اول انقلاب ۵۷ هزار تخت بیمارستانی در کشور  وجود داشت که بعد از انقلاب اسلامی این تعداد به ۱۴۰ هزار تخت رسیده است.

وی افزود: همچنین تا پایان دولت تدبیر و امید ۲۵۷ کلینیک ویژه درمانی در کشور ایجاد می‌شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزارت بهداشت تصریح کرد: سال ۹۲ در کشور تنها ۶۰۰ اورژانس بیمارستانی وجود داشت که تا پایان این دولت به هزار و ۶۰ اورژانس خواهد رسید.

وی تصریح کرد: اکنون ۹۷ مرکز مبارزه با سرطان در کشور وجود دارد که این تعداد تا پایان دولت به ۱۲۳ مرکز مبارزه با سرطان افزایش می یابد.

تقوی نژاد بیان کرد: در پایان دولت تدبیر و امید تعداد مراکز بهداشتی کشور به۱۱ هزار و ۴۷۱ مرکز می رسد که تمامی اینها از برکات نظام جمهوری اسلامی و برای مردم خواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان در کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ۷طرح بیمارستانی در استان وجود دارد که ۲۹۳ تخت با ۳۰ هزار مترمربع به وضعیت موجود اضافه خواهد شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزارت بهداشت ادامه داد: ۱۴۰ میلیارد تومان برای توسعه پروژه های بهداشتی استان هزینه شده، دو پروژه در سال جاری و ۵ پروژه دیگر از سال ۱۴۰۰ به بعد در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به افتتاح کلینیک شهید مفتح یاسوج، عنوان کرد: همچنین تا پایان سال، دو کلینیک ویژه هم در گچساران و دهدشت به بهره برداری خواهد رسید.

تقوی‌نژاد افزود: برای مرکز بیماری های خاص استان اعتبارات قابل توجهی هزینه شده و در ادامه تلاش خواهیم کرد این پروژه در استان به بهره‌برداری برسد.

تقوی اظهار داشت: از ۱۲۹ پروژه بهداشتی تعریف شده در استان ۳۴ پروژه به بهره‌برداری رسیده و مابقی در مراحل پیشرفت فیزیکی مختلفی قرار دارند.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزارت بهداشت بیان کرد: برای تکمیل این پروژه‌ها، ۱۹۰ میلیارد ریال سهم وزارت بهداشت بوده که ۱۹۶ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

وی در ادامه افزود: سال گذشته ۲۲ هزار و ۲۸۰ مورد مجوز استخدام  در کشور صادر کردیم که ۱۰ هزار نفر آنان استخدام شدند و ۹ هزار و ۲۰۰ نفر از این تعداد در دانشگاه ها حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: اخیرا سهمیه ای به دانشگاه ها ابلاغ و سهمیه دیگری هم در آینده نزدیک ابلاغ خواهد شد که طبق توافق امیدواریم سهم این استان در خصوص آزمون های اداری و استخدامی سهم قابل توجهی باشد و بیمارستان های جدیدالتاسیس در مرکز توجه قرار بگیرند.

وی با اشاره به پرداخت مطالبات کادر درمانی، گفت: معوقه کارانه کادر درمان استان هاپیشتر ۲۴ ماهه پرداخت می شد که هم اینک پرداخت این معوقات به ۱۰ ماه رسیده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.