افزایش ۶ درصدی اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا مهدی زاده با اشاره به اهدای ۳ هزار و ۹۹۳ واحد خون در پایتخت در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، مراکز اهدای خون میزبان عزاداران سیدالشهدا (ع) بودند که با هدف نجات جان بیماران، نذر خون کردند و با وجود شرایط سخت کرونایی، از یاد همنوعان خود غافل نشدند.

مدیرکل انتقال خون‌ استان تهران ادامه داد: حضور پرشور و کم سابقه مردم، نمایشی دل انگیز از شور و شعور انسانی در این روزهای سخت و پر از محدودیت های کرونایی بود، بر اساس آمارها، چهار هزار و ۸۷۴ نفر از تهرانی ها در روزهای تاسوعا و عاشورا به ۱۲ مرکز ثابت و سیار اهدای خون در مناطق و شهرهای مختلف پایتخت مراجعه کردند که از این تعداد سه هزار و ۹۹۳ نفر از آنها توانستند با اهدای خون خود، یاری رسان بیماران باشند.

به گزارش ایسنا وی در پایان تاکید کرد: بر این اساس و علی رغم سختی های ناشی از شیوع ویروس کرونا، در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی شاهد افزایش حدود ۶ درصدی اهدای خون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بودیم، ۱۷۸۷ نفر از اهداکنندگان‌ خون در این روزها از اهداکنندگان مستمر بودند و ۱۳۰۹ نفر نیز از جمله افرادی بودند که در سال های گذشته سابقه اهدای خون داشته اند. همچنین ۸۷۹ نفر از اهداکنندگان نیز برای بار اول اقدام به اهدای خون می کردند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.