تلاش برای تولید داخلی واکسن آنفلوانزا با جدیت دنبال می‌‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی اصغر باقرزاده با اشاره به اینکه تزریق واکسن آنفلوانزا برای گروه‌های پرخطر ضروری است، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری این ویروس و از آنجایی که آنفلوانزا نیز در فصول سرد سال بسیار رایج است، گروه‌های پر خطر امسال باید واکسن آنفلوانزا تزریق کنند.

وی افزود: همزمانی آنفلوانزا و کرونا موجب شده نیاز امسال به واکسن آنفلوانزا بیش از سال‌ها گذشته باشد، وزارت بهداشت و درمان در تلاش است تا این واکسن به اندازه کافی در دسترس مردم به ویژه گروه‌های پرخطر، کادر درمانی و بیمارستانی قرار بگیرد تا از ابتلا به این بیماری در امان بمانند، تلاش برای تولید داخلی واکسن آنفلوانزا با جدیت دنبال می‌‌شود، قول‌هایی برای تولید واکسن در داخل کشور داده شده که امیدواریم هرچه سریع‌تر محقق شود. از طرفی با توجه به ضرورت تزریق واکسن آنفلوانزا اقدامات بسیار خوبی برای واردات آن نیز صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان اضافه کرد: اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا گروه‌های پرخطر هستند، امسال درخواست برای واکسن آنفلوانزا چندین برابر سال‌های گذشته است از این رو احتمال افزایش قیمت آن نیز وجود دارد. بر همین اساس از هم اکنون باید تدابیری برای جلوگیری از افزایش قیمت آن اندیشیده شود تا تهیه آن برای جامعه هدف امکان پذیر باشد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.