آنتی‌بادی ویروس کرونا تولید شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، متخصصان انستیتو شیمی بیوارگانیک آکادمی علوم روسیه با کشت سلول ‌های موش در آزمایشگاه موفق به تولید مقدار زیادی آنتی بادی های یک شاخه اصلی پروتئین کلیدی ویروس کرونا شدند. این آنتی بادی احتمالا برای درمان کووید۱۹ و همچنین استفاده از سیستم های تشخیص این بیماری مناسب است.

این محققان اعلام کردند یک آنتی بادی مونوکلونال "پادتن تک دودمانی" ساخته اند که می توان برای مطالعه SARS-CoV-۲ و ایجاد سیستم های تشخیصی و درمانی از آن استفاده کرد. این آنتی بادی به درمان بیماران کووید۱۹ کمک می کند. مزیت اصلی آنتی بادی مذکور این است که می توان مقدار زیادی از آن را با هزینه ای اندک تولید کرد.

این نخستین کشت سلولی در روسیه است که می تواند مقدار زیادی آنتی بادی تولید کند. جزییات این تحقیق در کتابخانه الکترونیک bioRxiv منتشر شده است.

بیماری کرونا "کووید-۱۹" یک بیماری مسری است که در اثر ویروس جدید کرونا شیوع پیدا کرده است. اکثر افراد مبتلا به کووید-۱۹ دچار بیماری خفیف تنفسی می­ شوند و بدون نیاز به درمان ویژه بهبود پیدا می­ کنند. احتمال بروز بیماری جدی در افراد مسن و افرادی که بیماری زمینه ای نظیر بیماری قلب و عروق، دیابت، بیماری مزمن تنفسی و سرطان دارند، بیشتر است.

بهترین راه پیشگیری و کند کردن روند سرایت این است که اطلاعات کافی درمورد ویروس کرونا، بیماری­ هایی که ایجاد می­ کند و نحوه­ سرایت آن داشته باشید. شما می ­توانید با شستن دست­ ها یا استفاده از مواد ضدعفونی­ کننده­ حاوی الکل و دست نزدن به صورت، از خود و دیگران دربرابر این ویروس محافظت کنید.

ویروس کووید-۱۹ در وهله­ اول از طریق قطرات بزاق یا ترشحات بینی فرد بیمار هنگام عطسه و سرفه منتقل می ­شود. بنابراین تمرین آداب تنفسی "مثلا سرفه کردن در آرنج" بسیار مهم است. در حال حاضر، هیچ واکسن یا درمان خاصی برای کووید-۱۹ وجود ندارد، اما آزمایش های بالینی برای به دست آوردن درمان احتمالی ادامه دارد. ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.