اجرای ۳ مرحله غربالگری کرونا در کشور با همکاری بهورزان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا رییسی در آستانه دوازدهم شهریور ماه و روز بهورز در پیامی آورده است: 

دوازدهم شهریور یادآور تلاش زنان و مردانی است که در اقصی نقاط کشورمان و در دوردست ترین مراکز بهداشتی در حال خدمت رسانی به ملت شریف ایران هستند، روح خدمات مراقبت های اولیه بهداشتی، درمانی در نظام شبکه در محیطی ترین سطح ارائه خدمات آن نهفته است، در خانه های بهداشت، همان جایی که توسط بهورزان مدیریت می شود.

حقیقتا تجسم خدمت رسانی عمیق و همه جانبه در نظام سلامت کشورمان با حضور بهورزان تبلور یافته است، بهورزان انسان های سخت کوش و پاک برخاسته از نهاد روستا هستند که سالهای متمادی از عمر خود را مصروف خدمت به طیف وسیعی از گروه های هدف و در معرض خطر جامعه می نمایند؛ خدماتی اساسی و به گستردگی سلامت جسم، روان و در تمامی ابعاد پیشگیری.

امسال خدمات فراگیر و گسترده بهورزان وارد مرحله جدیدی شد و با همه گیری ویروس کرونا، این مدافعان سلامت با تمام توان و ایثارگرانه وارد عمل شدند، اجرای موفق سه مرحله غربالگری ویروس کرونا در راستای بسیج ملی مقابله با کووید ۱۹ با حضور و از خودگذشتگی بهورزان در کنار سایر مدافعان سلامت محقق شد و همچنان ادامه دارد.

امروزه با تغییر الگوی بیماری ها و ظهور بیماری های بازپدید و نوپدید نه تنها از نیاز نظام سلامت به این نیروهای توانمند کاسته نشده، بلکه بر نقش آنان در گذار از این مرحله تاکید می گردد، بی شک در آینده ای نزدیک با استقرار کامل طرح پیشرو و مترقی "هر خانه یک پایگاه سلامت" با حضور بهورزان در کنار سایر مدافعان سلامت شاهد گام های بلندی در راه مهار و کنترل بیماری ها و ارتقاء شاخص های بهداشتی کشورمان خواهیم بود.

روز بهورز فرصت مغتنمی است برای بازگویی و مرور سال ها تجربه نظام سلامت که جملگی آن در قامت روشن و سرافراز بهورزان تبلور یافته است، این روز را به خواهران و برادران عزیز بهورز تبریک و تهنیت می گویم و برای همه آنها آرزوی سلامتی و سعادتمندی دارم. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.