۴۰۰ هزار نفر در دوره اوج کرونا با سامانه بیمه سلامت تماس گرفه‌اند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد حسینی درباره حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت گفت: از ابتدای مرداد امسال  مقرر شد در بخش‌های سرپایی، هر استانی که قادر به انجام نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی بود به حذف دفترچه بیمه کاغذی اقدام کند، البته برای تشویق افراد در این طرح، مشوق‌هایی در نحوه پرداخت صورت گرفته است، همچنین این موضوع در استان‌هایی که قادر به پیاده سازی طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی نیستند باید همزمان با نسخه نویسی کاغذی صورت گیرد.

مدیرکل اداره بیمه سلامت استان تهران ادامه داد: بر اساس گزارش عملکرد‌های کشور‌هایی نظیر چین، سرایت بیماری کرونا در نخستین روز‌های شیوع این ویروس که ۴۰ درصد از آن موارد متوجه بیمارستان‌ها بود، مشاوره‌های تلفنی در کاهش تردد مراجعان به بیمارستان‌ها و بخش‌ها و آگاهی بخشی و آرامش دادن به افراد و کاهش استرس نقش مهمی داشته است.

وی افزود: با اختصاص سامانه ۱۶۶۶ و افزایش ۱۳۰ خط به سامانه پاسخگوی خود در ابتدای این بیماری منحوس در کشور و بکارگیری ۳۰ پرستار متخصص و ۱۰ پزشک عمومی در ۳ شیفت، توانستیم در مدت یک ماه، ۴۰۰ هزار تماس با این سامانه را ثبت کنیم، به طورکلی با راه اندازی این سامانه از مراجعه بیش از اندازه افراد به مراکز درمانی و محیط‌های آلوده به ویروس کرونا از این بیماری جلوگیری می‌کنیم. گروهی متشکل از پزشکان متخصص عفونی و ریه، آخرین اطلاعات مرتبط با این بیماری را در اختیار هموطنان قرار می‌دهند تا با راهنمایی بهتر و دقیق‌تر افراد جامعه کمتر در معرض این ویروس هزار چهره و کُشنده قرار گیرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان حسینی در پایان گفت: در خصوص نحوه دریافت دارو‌های پرونده بیماران صعب العلاج وابسته به بیمه سلامت گفت: تمدید زمان شیوه نامه‌های مرتبط به دارو‌های پرونده‌ای و یا دارو‌های خاص در دوران اپیدمی کرونا شیوه‌های ویژه برای دریافت آن دسته از دارو‌ها وجود دارد، بیماران به مدت هر ۳ ماه یکبار برای بررسی بهبود بیماری و روند مصرف و یا عدم مصرف داروهایشان باید به مراکز مراجعه کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.