کادر درمان در اولویت تزریق واکسن کرونا هستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مسعود خاتمی دستور رئیس جمهور برای خرید واکسن کرونا را کار ارزشمندی دانست و گفت: ابتدا باید در نظر داشت که دستیابی به واکسن حداقل چند ماه زمان نیاز دارد و بسیاری از کشورها و گروه‌هایی در ایران نیز در حال کار کردن روی آن هستند. باید دید که این تحقیقات چه زمانی به نتیجه خواهد رسید. با این حال مجموعه‌های وابسته به وزارت بهداشت برای ساخت و تولید هرچه سریع‌تر این واکسن تلاش می‌کنند.

وی افزود: محدودیت‌های تحریم‌ مانع رسیدن واکسن کرونا به ایران نخواهد شد، اگر کشوری مانند روسیه به تولید انبوه واکسن کرونا اقدام کند برای تهیه و واردات آن با مشکل تحریم‌ها مواجه نخواهیم بود. هرچند تحریم دارویی خلاف پروتکل‌های بین المللی بوده و شرکت‌های خارجی نیز هنگام تولید واکسن به دنبال فروش و کسب سود هستند.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس در خصوص اینکه نحوه توزیع واکسن کرونا در صورت تهیه آن باید با چه اولویتی انجام شود گفت: در صورتی که موفق به تولید و یا واردات واکسن کرونا شویم باید در نحوه توزیع آن سنجیده عمل کنیم چرا که افراد در معرض ابتلا مانند کادر درمانی و بیمارستانی و گروه‌های پر خطر در اولویت تزریق هستند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.