آغاز موج های سوم و چهارم کرونا در ماه‌های پائیز و زمستان به یک فاجعه ملی منجر می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مصطفی معین در واکنش به خبر بازگشایی مدارس در صفحه اینستاگرامی خود گفت:

_ سخنان و در واقع هشدار رئیس محترم ستاد کرونای استان تهران را در ارتباط با بازگشائی مدارس شنیدید. سایر کلان شهرها و استان های کشور نیز کم و بیش همین وضعیت را دارند!

_ تصمیم گیری شتاب زده آغاز سال تحصیلی جدید مدارس برای حضور ۱۴/۵ میلیون از کودکان و نوجوانان معصوم کشور در همه مدارس و در همه مناطق کشور بر چه پایه ای از کارشناسی علمی و مسئولیت های اخلاقی، حقوقی و اجتماعی استوار است؟! جالب است که خوشبختانه آموزش دانشگاه ها بصورت مجازی واز راه دور خواهد بود "یک بام و دو هوا؟!"

_ در شرایطی که ۲۷ استان در شرایط قرمز و یا هشدار هستند و موج سوم اوج گیری کرونا "پیامد سفرهای بین شهری تعطیلی روزهای آخر محرم، تجمع در عزاداری ها و مسابقات فوتبال و..." در پیش است، در آستانه فصل پائیز و سردی و آلودگی هوا هستیم و احتمال همه گیری آنفلوانزا نیز جدی است، چه کسی پاسخگوی پیامدهای تراژیک این سیاست ها خواهد بود؟ مدیر یا شورای مدرسه؟، وزیر آموزش و پرورش؟، وزیر بهداشت؟، رئیس جمهور؟، ستاد کرونا؟! و یا فقط خانواده ها و دانش آموزان با نگرانی ها، دغدغه ها و یا جان و سلامتشان؟!

_ رعایت به اصطلاح جدی یک پروتوکل بهداشتی یکسان در تعداد بیشماری از مدارس و کلاس های درس و سرویس های مدارس و...چه تضمینی برای رعایت درست آنها را دارد؟!، آیا کادرهای آموزش و پرورش آموزش دیده و مهارت دارند؟ آیا فضاها و امکانات مدارس بهداشتی و در حد استاندارد است؟ آیا سیستم علمی و دقیق ارزیابی لحظه به لحظه و منظمی برای رصد کردن شرایط سرایت بیماری COVID_19 و گسترش و شدت همه گیری کرونا وجود دارد؟

_ با فرض اینکه دسترسی به اینترنت و آموزش های مجازی برای حدود ۳/۵میلیون دانش آموز امکان پذیر نیست "که جای تاسف و تعجب هم دارد!" چرا بجای بسیاری از تبلیغات انبوه تجاری- مصرفی و غیر بهداشتی و یا برنامه های همراه بدآموزی، از شبکه های مختلف تلویزیون ملی برای آموزش فرزندان این آب و خاک استفاده نشود؟!

_ از نظر اینجانب، آغاز موج های سوم و چهارم و... کرونا در آینده نزدیک و ماه های پائیز و زمستان می تواند به یک فاجعه ملی از نظر قربانی شدن وسیع کودکان و خانواده های آنان و بویژه کهنسالان و آنهائی که بیماری زمینه ای قبلی دارند و نیز خسارات انسانی و فرسایش بیشتر کادرهای درمانی منجر شود!

_ حساسیت و اهمیت شرایط ایجاب می نماید و درخواست می شود که رهبری معظم نظام یکبار دیگر اولویت راهبردی حفظ سلامت دانش آموزان، خانواده ها و جامعه را به مسئولان اجرائی کشور یادآوری و تاکید بیشتری بفرمایند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.