سیر نزولی مبتلایان جدید کرونا در کره جنوبی با اعمال محدودیت‌های بیشتر
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کره جنوبی در روز شنبه شمار کل مبتلایان در این کشور به ۲۱ هزار و ۱۰ مورد رسیده است که از این میان ۳۳۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

موارد جدید در روز جمعه کمترین موارد از زمان شیوع شدید کرونا طی حدودا یک ماه اخیر در یک کلیسا بود.

پس از رسیدن به اوج شیوع کرونا با حداکثر ۴۴۱ مورد ابتلای روزانه در آخر هفته گذشته، شمار مبتلایان روزانه در روزهای اخیر به زیر ۲۰۰ مورد رسیده است. این نشان می‌دهد که محدودیت‌های شدیدتر فاصله گذاری اجتماعی که از روز یکشنبه گذشته اجرا شده، موثر بوده است.

این اقدامات شامل یک گام بی‌سابقه برای جلوگیری از فعالیت غذاخوری‌ها در منطقه شهری سئول بود که شیوع فعلی در آن متمرکز است. همچنین خوردن غذا در محل غذاخوری‌ها بعد از ساعت ۹ شب ممنوع شده و فعالیت کافه‌ها و قهوه‌خانه‌ها به تحویل بیرون‌بر در تمام طول روز محدود شده است.

دولت کره جنوبی روز جمعه این قوانین را تا ۱۳ سپتامبر تمدید و اعلام کرد زمان بیشتری برای افت شدید در عفونت‌های جدید نیاز است.

وزیر بهداشت این کشور نیز روز شنبه در جلسه‌ای گفت این آمارها در واقع در روند نزولی قرار دارند اما هنوز برای رفع محدودیت‌ها بسیار زود است.

با این حال تلاش برای مهار شیوع کرونا به دلیل اعتراضات ۱۶ هزار پزشک انترن و رزیدنت که مخالف اصلاحات جدید دولت در بخش پزشکی و به منظور کنترل بهتر همه‌گیری‌های آینده هستند، پیچیده شده است.

بالاترین ارگان پزشکی کشور روز جمعه با دولت موافقت کرد که روند اعتراض‌ها را خاتمه دهد اما این توافق، با واکنش سریع پزشکان کارآموز مواجه شد که آن را از جانب خود رد کردند و به اعتصاب‌شان ادامه دادند.

نخست وزیر کره جنوبی روز گذشته هنگام بازدید از یک مرکز درمانی کرونا در سئول از پزشکان خواست که این توافق را بپذیرند و به کار خود بازگردند.

به گزارش ایسنا انتظار می‌رود پزشکان کارآموز جلسه‌ای برگزار کنند و شرایط فوق را از اوایل روز دوشنبه مورد بحث و بررسی قرار دهند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.