جهان از تحقق اهداف خود در کاهش مرگ و میر ناشی از بیماریهای مزمن بازمانده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، در این گزارش آمده است: تنها شش کشور پردرآمد اقدامات کافی برای مقابله با مرگ و میر ناشی از بیماریهای مزمن از قبیل دیابت و بیماری قلبی را اجرایی کرده اند و همه گیری بیماری کووید-19 نشان دهنده نیاز فوری به مقابله با بیماریهای زمینه ای است.

در این گزارش که توسط چندین گروه از جمله سازمان جهانی بهداشت ارائه شده، آمده است: در میان اقدامات و تلاشهای جهانی برای متوقف کردن مرگ و میر زودهنگام ناشی از بیماریهای درمان پذیر و غیرواگیر تنها کشورهای محدودی موفق بوده اند و بیشتر کشورها در تحقق این هدف بازمانده اند.

در میان کشورهای با میزان درآمد بالا، تنها دانمارک، لوکزامبورگ، نیوزیلند، نروژ، سنگاپور و کره جنوبی در مسیر تحقق هدف کاهش موارد مرگ و میر در میان زنان و مردان به میزان یک سوم تا سال 2030 قرار دارند.

در این گزارش آمده است: در حال حاضر سالانه بیش از 40 میلیون نفر در جهان بر اثر بیماریهای غیرواگیر جان خود را از دست میدهند و از هر 10 مورد فوت در جهان، هفت مورد بر اثر ابتلا به این بیماریها رخ می دهد.

به گزارش ایسنا همچنین 17 میلیون از این موارد فوتی در میان افراد کمتر از 70 سال گزارش شده که در دسته مرگ های زودهنگام قرار می گیرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.