وزارت آموزش و پرورش با کمبود جدی مراقب سلامت روبروست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسینعلی شهریاری گفت: با توجه به شروع سال تحصیلی جدید وزارت بهداشت پروتکل‌های سختگیرانه و واقعی را برای فعالیت‌های مدارس نوشته است و فرض بر آن بوده که تمام نقاط کشور از لحاظ شیوع ویروس کرونا قرمز است چون نمی‌توان پیش‌بینی کرد که کدام نقطه در آینده چه‌طور خواهد شد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: واقعیت آن است که نمی‌توان دانش‌آموزان به خصوص در مقطع ابتدایی را برای رعایت پروتکل‌ها توجیه کرد به خصوص در زمان زنگ تفریح که آنها از سر و کول هم بالا می‌روند پس این بیشتر شوخی است تا واقعیت؛ ضمن آنکه در بسیاری از نقاط دانش آموزان به دلیل فقر توانایی تهیه ماسک را ندارند و اساسا وزارت صنعت، معدن و تجارت هم به اندازه کافی ماسک برای دانش‌آموزان تولید نکرده است. حتی در صورت وجود هم قیمت آن بالاست و همه نمی‌توانند ماسک و ضدعفونی‌ کننده تهیه کنند.

وی با اشاره به بودجه وزارت آموزش و پرورش به مدارس برای رعایت پروتکل‌ها خاطرنشان کرد: نسخه مدیریتی برای فعالیت مدارس نباید کشوری باشد و باید برای هر استان نسخه خاصی پیچیده شود که کلاس‌ها به صورت حضوری و یا از طریق فضای مجازی تشکیل شود. مثلا در مناطق عشایری و روستایی با تعداد دانش‌آموزان کم امکان تشکیل کلاس در فضای باز وجود دارد، اما این امکان در شهرستانی مانند ایرانشهر فراهم نیست چون برخی کلاس‌ها با حضور ۴۰ دانش‌آموز و حتی به صورت دو شیفت برگزار می‌شود اما دانش‌آموزان ماسک و مواد ضدعفونی کننده ندارند.

به گزارش ایسنا شهریاری در پایان با ارائه‌ پیشنهادی گفت: در این وضعیت باید دو وزارتخانه بهداشت و آموزش و پرورش بر اجرای پروتکل‌ها در مدارس نظارت جدی داشته باشند. متاسفانه وزارت آموزش و پرورش کمبود جدی از نظر مراقب سلامت دارد و در نامه‌ای به رییس سازمان اداری استخدامی درخواست کردیم ۱۰ درصد مجوزهای اعطا شده برای استخدام‌ها از بین مراقبان سلامت باشد که امکان نظارت به طرح در مدارس فراهم شود، کرونا با ما خواهد بود و این زودی‌ها هم دست بردار نیست باید خود را برای روزهای سخت آماده کنیم چون از مهرماه با شیوع آنفلوآنزا روبه‌رو خواهیم بود که به اعتقاد برخی از خبرگان و متخصصان بیماری‌های عفونی به دلیل گذشت ۱۰ سال از شیوع آنفلوآنزا امسال با نوع شدیدتر آن را روبه‌رو خواهیم شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.