بهترین روش درمان بیماران کرونایی پلاسما درمانی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا مهدی‌زاده درباره اهدای پلاسما از سوی بهبود یافتگان از کرونا در استان تهران گفت: افرادی که از بیماری کرونا بهبودی پیدا کرده‌اند، می‌توانند به مرکز انتقال خون در خیابان وصال شیرازی و مرکز نوآوری سازمان انتقال خون در ساختمان مرکزی این سازمان مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران در خصوص اینکه تأثیر پلاسمای بهبود یافتگان کرونا در درمان بیماران مبتلا چقدر ثابت شده است؟ گفت: در روش‌های درمانی که شناخته شده، بهترین روش درمان همین روش پلاسما درمانی و استفاده از پلاسمای بهبود یافتگان است، در کار تحقیقاتی که در فروردین انجام شد، اثرات این روش مشخص شد و در حال حاضر بین  درمان‌هایی که برای بیماران کرونایی به کار گرفته می‌شود، بهترین درمان، پلاسما درمانی است و سازمان بهداشت آمریکا نیز آن را تأیید کرد.

وی در خصوص اینکه چه شهرهایی در استان تهران بیشترین خون اهدایی را دارند؟ افزود: تهران، شهرری، ورامین و شهریار به ترتیب بیشترین اهدا کننده خون را دارا هستند، در آمار اهدای خون در استان تهران در 5 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود 15 درصد کاهش را شاهد بوده‌ایم، حدود 50 درصد اهدا کنندگان خون در استان تهران، اهدا کننده مستمر هستند، این میزان اهدا کننده مستمر نسبت به میانگین کشوری پایین تر است؛چراکه میانگین کشوری 52 درصد است.

به گزارش فارس مهدی زاده در پایان با تأکید بر اینکه نیاز به خون و فرآورده های آن دائمی است، گفت: ما در همه فصول و ماه‌های سال به اهدای خون نیازمند هستیم، امسال با توجه به شیوع کرونا هزینه‌های زیادی صورت می‌گیرد تا مسائل ایمنی در زمان اهدای خون از سوی هموطنان رعایت شود و مردم با اطمینان کامل می‌توانند خون خود را اهدا کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.