استان قم برای چندین هفته متوالی در وضعیت قرمز قرار دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سیما سادات لاری درباره وضعیت بیماری کرونا در استان قم گفت: پس از خیز شدید بیماری در اسفندماه سال قبل در این استان، با همکاری مردم استان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کادر بهداشت و درمان از ابتدای فرودین تا اواسط خرداد ماه سال جاری شاهد روند نزولی در موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان بودیم، ولی متاسفانه از اواخر خرداد ماه نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان مجددا روند صعودی به خود گرفته و این شیب صعودی همچنان در حال امتداد است‌.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان قم بستری هستند که وضعیت عمومی ۹۵ نفر از آنها وخیم گزارش شده است‌. استان قم برای چندین هفته متوالی در وضعیت قرمز بیماری قرار دارد و بروز موارد بستری در این استان بالاتر از متوسط کشوری است و بیم آن می‌رود که عادی انگاری شرایط و سهل‌انگاری پر رعایت پروتکل‌های بهداشتی زمینه را جهت خیز مجدد بیماری در این استان فراهم کند.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره بازرسی‌های صورت گرفته در این استان اظهار کرد: از زمان شروع بیماری بیش از ۱۵۶ هزار بازدید از امامن عمومی و واحدهای صنفی و صنعتی استان قم صورت گرفته است که برای بیش از ۲۷ هزار مورد از اماکن مذکور به دلیل سهل انگاری در پروتکل‌های بهداشتی اخطار صادر شده است و تعداد ۱۹۷ واخد متخلف پلمب شده‌اند.

لاری گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته میزان استفاده از ماسک توسط مردم استان قم در مراکز و اماکن عمومی، ادارات و بانک‌ها ۸۱ درصد و در وسایل نقلیه عمومی درون و برون شهری ۸۷ درصد است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط کارمندان ادارات و بانک‌های استان ۹۶ درصد و میزان استفاده توسط متصدیان واحدهای صنفی ۷۵ درصد و واحدهای صنعتی ۹۲ درصد گزارش شده است‌. بالاترین میزان رعایت نکات بهداشتی در هفته سوم شهریورماه در استان قم در بانک‌ها و کمترین میزان رعایت در اماکن ورزشی و واحدهای بستنی فروشی گزارش شده است.

به گزارش ایسنا وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده جدی‌تر از ماسک توسط مردم استان و حمایت و مدیریت ستاد استانی کرونا شاهد کاهش موارد ابتلا و بستری روزانه و خروج استان از وضعیت قرمز باشیم. فراموس نکنید بروز هرگونه رفتار اجتماعی خطرآفرین زمینه لازم برای خیز مجدد بیماری را فراهم می‌کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.