انجمن اولیا و مربیان در نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی مدارس نقش اساسی دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عبدالحسین روح الامینی با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید گفت: همزمان با شروع سال تحصیلی معاونان وزارت بهداشت در کمیسیون بهداشت حضور یافته و موضوع رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس مورد بررسی قرار گرفت. قطعا در این زمینه زحمت اصلی بر دوش کادر مدرسه و خانواده ها است که نکات لازم برای رعایت پروتکل های بهداشتی را به دانش آموزان یادآوری کنند. چون در شرایط فعلی پیشگیری مهمترین اصل است. هنوز درمان و واکسن مشخصی برای کرونا وجود ندارد. لذا خانواده ها و معلمان عهده دار این مسئولیت برای آموزش هستند. البته که نقش رسانه ها هم برای ارائه این آموزش ها مهم است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: انجمن اولیا و مربیان نیز در نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس و همچنین تامین مایحتاج و اقلام حفاظتی و بهداشتی در مدارس نقش اساسی دارد چون پروتکل های بهداشتی به خوبی نوشته و ابلاغ شده اما اجرای آن از هر چیزی مهمتر است. هیچ کسی دلسوزتر از خانواده ها و معلمان برای اجرای این پروتکل ها نیست.

وی با اشاره به بازدیدش از چند مدرسه غرب تهران در زمان بازگشایی مدارس افزود: مدارس با همت اولیا و مربیان برای بازگشایی به خوبی آماده شده بودند. این کار سختی است اما تداوم آن بسیار مهم است. به خصوص برای محصلان سال های اول و دوم ابتدایی که تازه وارد آموزش شدند و باید رعایت پروتکل ها را سرلوحه کارشان قرار دهند. قطعا انرژی که خانواده ها و معلمان باید برای یادآوری و آموزش نکات بهداشتی به معلمان صرف کنند، بسیار بیشتر شده است. شرایط نشان می دهد که خانواده ها از تمامی تلاش شان برای آموزش فرزندان خود استفاده می کنند. لذا اینجا وظیفه وزارت آموزش و پرورش و مدیران آن وزارتخانه است که عقب نمانده و این روند را ادامه دهند.

به گزارش ایسنا روح الامینی در پایان بر لزوم تامین بودجه مدارس جهت تهیه اقلام بهداشتی تاکید کرد و گفت: باید بودجه لازم به مدارس داده شود تا آنها بتوانند مواد ضد عفونی کننده و اقلام بهداشتی را تامین کنند؛ نه اینکه خریداری کرده و بعد به آنها پول دهند. در اینجا هم بار اصلی بر دوش مربیان و انجمن اولیا و مربیان است، باید تهدیدهای کرونا را به فرصت تبدیل کرد. سبک زندگی سازگار با کرونا شده و از آن برای ارتقای آموزش غیر حضوری و ارتقای دانش سلامت و کیفیت آموزش بهره گرفت. باید زندگی بعد از کرونا را جدی تر بگیریم که شاید باعث تحولاتی در جامعه شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.