۲۰ درصد از خدمات اورژانس مربوط به بیماران کرونایی بود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، پیمان صابریان رئیس اورژانس تهران صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: بیماری کرونا باری مضاعف بر فعالیت‌های اورژانس داشت و تعداد تماس‌های ما دو برابر سالهای قبل شد و مأموریت‌های ما هم بیشتر شد. تا روزی ۲۵ هزار تماس را پاسخگویی کردیم و خدمات رسانی بسیار خوب بود، پرستاران و پزشکان به عنوان اپراتور پاسخگوی مردم بودند.

وی افزود: روزی ۵ هزار مأموریت در روزهای کرونایی داشتیم و ۲۰ درصد مأموریت‌های ما مربوط به بیماران کرونایی بود که در قرنطینه خانگی بودند. کد ۷۲۴ "شماره مخصوص سکته مغزی" حدود ۴ سال در اورژانس تهران در حال فعالیت است و حدوداً روزانه ۱۰ تا ۱۵ نفر از این شماره استفاده می‌کنند. همچنین روزانه ۱۰ تا ۱۵ تماس هم با شماره ۲۴۷ "شماره مخصوص سکته قلب" گرفته می‌شود.

رئیس اورژانس تهران ادامه داد: ۲۷ نفر از عوامل ما در دوران کرونا دورکار بودند و روزانه ۵ هزار تماس را چه در مرکز و چه در خانه پاسخ می‌دادند. ۱۰ تا ۲۰ درصد از خدمات ما مربوط به بیماران کرونایی بود، روزانه ۲ مأموریت با استفاده از بالگردها در تهران انجام می‌شود و ۲۳۰ موتورلانس در پایتخت داریم که کمتر از ۱۰ دقیقه به مصدومان می رسند.

به گزارش فارس صابریان در پایان در خصوص اینکه ما در تهران چند پد بالگرد داریم، گفت: در تهران ۳۷ پد بالگرد داریم و نقاط استراتژیک هم مشخص شده است، البته ما در پایتخت نیاز به ۵۴ پد بالگرد داریم که باید ۱۷ پد دیگر هم ساخته شود، البته نمی‌شود گفت در تمام نقاط تهران پد بالگرد می‌سازیم چراکه برخی مناطق تراکم بالایی دارد، همچنین ما در پایتخت از ۲ بالگرد استفاده می‌کنیم، تعداد مزاحمین تلفنی نسبت به سالهای قبل کاهش پیدا کرده است، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ هزار تماس داشته ایم که از این تعداد ۴۸۳ تماس مزاحم بوده اند. ۱۰ درصد پرسنل ما مبتلا به کرونا شدند و ۲ شهید سلامت هم داشته ایم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.