اولویت تخصیص یک میلیارد یورو می‌بایست حفظ سلامت کادر درمان باشد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، زهرا شیخی در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون بهداشت و درمان گفت: این جلسه با حضور معاون توسعه و منابع انسانی وزارت بهداشت و نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و خزانه داری کشور برای بررسی تخصیص یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی جهت مقابله با عوارض ناشی از شیوع ویروس کرونا برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در این جلسه گزارشی از سوی مسئولان مربوطه ارائه شد که بعضا اعداد و ارقام مطرح شده با یکدیگر تفاوت داشت، لذا قرار شد به صورت مکتوب اعلام کنند که چه میزان از این اعتبار به دانشگاه های علوم پزشکی استان ها و بر اساس چه معیاری داده شده است؟ سوال نماینده ها این بود که معیار تخصیص ها چه بوده و بر اساس چه شاخصی پرداختی ها انجام شده است.

به گزارش ایسنا وی در پایان افزود: کمیسیون بهداشت تاکید دارد که اولویت در تخصیص اعتبار به کادر درمان و حفظ سلامت کادر سلامت باشد. ما بررسی کردیم که چقدر از این میزان اعتبار در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته، چون مثلا گزارشی ارائه شد که بخشی به تامین اجتماعی برای پرداخت بیمه بیکاری داده شده است. با توجه به این سوالات و ابهامات قرار شد به صورت مکتوب و با آمار و ارقام توضیح دهند که بر اساس چه شاخصی تخصیص ها صورت گرفته و میزان آن چقدر بوده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.