موج سوم کرونا در تهران درحال شکل‌گیری است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا زالی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در تهران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۲۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های تهران بستری شدند که ۱۴۷ نفر آنان در بخش‌های مراقبت وِیژه تحت مراقبت قرار گرفتند، در شبانه روز گذشته  ۹,۶ درصد مراجعان به بخش های سرپایی نیاز به بستری در مراکز درمانی داشتند که ۲۰ درصد آنان بدحال بوده و در بخش‌های ویژه بستری شدند. درحالی که ۴۲۰ بیمار در این بازه زمانی از بیمارستان‌های تهران ترخیص شدند.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: در سه هفته اخیر برای اولین بار تعداد موارد جدید بستری از مرز ۷۰۰ نفر گذشته است، تحلیل آمار و وضعیت بیماری کرونا در تهران حاکی از این است که موج سوم در تهران شکل گرفته است. با توجه به اینکه تهران یکی از اپی سنترهای مهم اپیدمیولوژیک این بیماری در کشور است نیازمند به انجام مداخلات جدی‌تر در سطح شهر و استان تهران هستیم تا این رشد فزاینده بیماری کنترل شود، برای مقابله با رشد شتابان بیماری در تهران، تمدید و تکرار محدودیت‌های اعمال شده در هفته آینده ضروری است.

وی به حجم بالای سفرهای درون شهری و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران اشاره کرد و افزود: بطور متوسط روزانه ۹۵۰ هزارنفر از مترو و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از ناوگان اتوبوسرانی تهران استفاده می‌کنند، کاهش دلایل سفرهای درون شهری یکی از تمهیدات مهم پیشگیرانه است و بازگشایی مدارس، بازگشایی برخی مشاغل آموزشی و تعلیق حضور یک سوم کارکنان از جمله دلایل افزایش حجم این سفرهای درون شهری در پایتخت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا زالی در پایان اضافه کرد: گرچه استفاده از ماسک شرط لازم برای جلوگیری از انتشار بیماری است اما شرط کافی نیست و فاصله گذاری اجتماعی کماکان عامل اصلی عدم ابتلا و پایین آمدن شانس میزان سرایت است و باید حضور افراد در سطح شهر کاهش یابد، باید مصادیق حضور افراد در سطح شهر کاهش یابد و در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که تمام دستگاههای دولتی و غیر دولتی خدمات خود را به صورت الکترونیک ارایه دهند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.