عضو هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران منصوب شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، متن این حکم به شرح زیر است:
 
جناب آقای دکتر محمدمهدی ناصحی
 
باتوجه به مصوبه 26/6/1399 مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده بیمه سلامت ایران به عنوان "عضو هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران" منصوب میشوید امید است باعنایت ویژه پروردگار، همت و جدیت فراوان و بهره گیری از مساعدت کلیه اندیشمندان و صاحبنظران و حمایت هیئت مدیره محترم در انجام امور محوله موفق باشید.

انتظار می رود موارد زیر را بعنوان اولویت های خاص در آن مجموعه پراهمیت مورد توجه قرار دهید. 

1_ مدیریت منابع، شفاف سازی در امور اقتصادی، جلوگیری از هرگونه اسراف و هدر رفت سرمایه آن مجموعه اولین توصیه اینجانب به کلیه مدیران در همه سطوح است که امیدوارم جنابعالی نیز با حساسیت به این مورد مهم توجه فرمائید.

2_ برنامه های مناسبی از هدفمند نمودن مصارف و منابع، افزایش بهره وری، بکارگیری راهنماهای بالینی و جلوگیری از عدم تطابق منابع و هزینه ها در دوره قبل انجام شد که توانست از فروپاشی اقتصادی آن مجموعه جلوگیری نماید. استمرار این شیوه خردمندانه می تواند بعنوان راهکاری منطقی مورد توجه قرار گیرد.

3_ همراهی با معاونین محترم توسعه مدیریت و منابع، بهداشت و درمان در این وزارتخانه در راستای استقرار پرونده الکترونیک سلامت، پزشک خانواده، سیستم ارجاع و اعمال راهنماهای بالینی سهم بسزائی در استمرار پویای حیات آن سازمان دارد که امیدست بنحو مقتضی دنبال شود. بدیهی است تاوان عدم استقرار موارد فوقالذکر را آن سازمان بعنوان اولین دستگاه اجرائی در نظام سلامت خواهد پرداخت. لذا هرگونه مساعدت و همافزائی در استقرار و تثبیت ارکان سودمند فوق از رسالتهای اصلی جنابعالی است.

4_ توجه به مقوله پراهمیت پیشگیری و ترغیب گیرندگان و دهندگان خدمت به تقدم این امر مهم بر درمان که خوشبختانه در دوره قبل شروع شده می تواند با گسترش به کل کشور با اعطای مشوق های مورد نظر بسیار کارساز باشد. اضافه نمودن خدمات توانبخشی در بسته پایه خدمات نیز میتواند موثر واقع شود.

5_ گسترش و استقرار زیر ساختهای الکترونیک و استفاده از این ابزار مترقی در راستای پرونده الکترونیک سلامت نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک دور پزشکی "تله مدیسین" و حذف اسناد کاغذی نیز که در دوره قبل شروع شده لازمست استمرار و ارتقاء یابد. بدیهی است همخوانی این زیر ساخت با مجموعه IT در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می تواند در تبادلات بین دستگاهی در نظام سلامت موثر باشد.

6_ تجهیز سازمان بیمه سلامت به بدنه کارآزموده و ماهر کارشناسی جهت نظارت بر بستههای خدمت، خرید راهبردی، رعایت راهنماهای بالینی و توجه به اقتصاد سلامت می-تواند در بهبود حرکتهای آتی آن سازمان به سمت و سوی یک بنگاه پویای اقتصادی موثر باشد.

7_ دولت تدبیر و امید مصمم است تا پایان دوره خدمتش هیچ شهروند ایرانی بدون پوشش بیمه درمان نباشد. اجرای این هدف ارزشمند نیازمند پیگیری و مداقه مستمریست که انتظار می رود جنابعالی و همکاران ارجمندتان در راستای اجرائی شدن آن بکوشید.
توفیق جنابعالی را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.    
 
همچنین وزیر بهداشت در نامه ای از خدمات ارزشمند و تلاش مستمر و شایسته طاهر موهبتی در زمان تصدی ایشان در ریاست هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تشکر و قدردانی کرد.
 
متن این نامه به شرح زیر است:
 
جناب آقای مهندس طاهر موهبتی
 
خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان برگزیده خویش عطا می‌فرماید. بدینوسیله از خدمات ارزشمند و تلاش مستمر و شایسته شما در مدت تصدی مسئولیت رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران صمیمانه تشکر و قدردانی می‌نمایم.

از خداوند متعال سلامتی، بهروزی و دوام توفیق شما را در خدمتگزاری به نظام اسلامی و مردم شریف ایران، در مناصب و جایگاه‌های دیگر خواستارم.
وب‌دا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.