ساختاری در حوزه درمان، مردم را فراموش کرده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، متن این نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر سعید نمکی
وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
سلام علیکم

پیرو نامه شماره 43/01 مورخه 99/3/11 که از مرکز تحقیقات سرطان تقدیم حضور کردم و حضرتعالی هم پی‌نوشت عالمانه‌ای به آن نوشته‌اید، 101 روز از آن تاریخ می‌گذرد و هنوز خبری نشده است. حتی انتظار خبر هم ندارم اما برای ثبت در تاریخ می‌نویسم که آن برادر عزیز بداند؛ بسیاری کار واجب داشته‌ایم و انجام نداده‌ایم.

برخلاف اقدامات خیرخواهانه عملی، دستورالعمل‌هایی صادر می‌شود که نه تنها بویی از علم و ساختارهای مبتنی بر خدمت به مردم نبرده است، بلکه تحت تاثیر فلان گروه، جمعیت و انجمن تحت عنوان سطح‌بندی خدمات سلامت، همه اصول سطح‌بندی را به نابودی کشیده است.

این همانی است که از محضرتان تقاضای عدم ارسال کردم اما امروز مصرانه انتظار دارم که این موضوع که با تلاش برادران و اساتید محترم جناب آقای دکتر فاضل، جناب دکتر صحت، جناب دکتر افشارفرد و اینجانب متوقف شده است، اصلاح شود مبادا که این اتفاق نامیمون به نام شما رقم بخورد.

در این سطح‌بندی (که هیچ اصل علمی رعایت نشده است) سطوح چهارمی را که مایل به حذف آن نبوده‌ام، حذف کرده‌اند مثلا جراحان سرطان، جراحان پستان، جراحان عروق و ... در این سطح‌بندی جایی ندارند، اما فلان گروه که هیچ بار معنایی از بار بیماری‌های کشور (DALY) را برنمی‌دارند، در صدها مورد وارد شده‌اند.

بنده علت این اشکالات را به خوبی می‌دانم، اما آنچه برایم تعجب‌آور است، انجام این اقدامات در زمان حضور شماست که یقین دارم جز خدمت به مردم اندیشه‌ای در سر ندارید. نسخه‌هایی از نامه‌ها و اعتراضات را ضمیمه می‌کنم شاید این بار جناب دکتر داوودی عزیز با دست پر آنچه را شما دستور می‌دهید، در زمان مقرر به انجام برسانند.

در طول چهل سال گذشته آنچه را دانسته‌ام در حد توان به اجرا برده‌ام و آنچه را ندیده‌ام، چشم بسته‌ام که پاسخگوی دل خود نباشم. اما امروز می‌بینم و ساکت‌نشینی را هم گناه می‌دانم. واقعا برایم بسیار اعجاب‌آور است ساختاری که در حوزه‌های درمان، مردم را فراموش کرده و به مسائل دیگری پرداخته است.

محمد اسماعیل اکبری
مشاور عالی وزیر
b7630b65-2b1b-4e7f-a22c-ba866e0c63b0.jpg 87.4 KB

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.