نبود تناسب بین هزینه و درآمد‌ منجر به تعطیلی برخی از پاراکلینیک‌ها شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد جهانگیری گفت: در حال حاضر تحقیقات نشان می دهد که تناسبی بین هزینه‌ها و درآمدهای جامعه پزشکی وجود ندارد و این موضوع سبب شده است تا مشکلاتی برای ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی در سراسر کشور ایجاد شود.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: سازمان نظام پزشکی به طور قانونی پیگیر مشکلات جامعه پزشکی و حتی تعرفه ها است، امروزه سازمان نظام پزشکی با توجه به  شرایط خاصی که در کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا حاکم است، توجه زیادی به کیفیت خدمات ارائه شده توسط جامعه پزشکی و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی دارد و از طریق قانون پیگیر مشکلات و مطالبات پزشکان در کشور است.

وی تاکید کرد: برای دسترسی بهتر مردم به خدمات بهداشتی و درمانی و ارتقای سیستم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کشور سازمان نظام پزشکی در حال برنامه‌ریزی و پیگیری مشکلات جامعه پزشکی در سطح کشور است. در همین خصوص کارگروهی توسط معاون اول ریاست جمهوری تشکیل شده است و جلسات متعددی با سازمان برنامه و بودجه برای پیگیری مشکلات جامعه پزشکی برگزار کرده ایم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان جهانگیری در پایان گفت: با شیوع بیماری کرونا مشکلاتی در زمینه پرداخت حقوق پرسنل به دلیل عدم تناسب بین درآمدها و هزینه ها در پاراکلینیک ها ایجاد شده است و متاسفانه شاهد تعطیلی برخی از این مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی در کشور هستیم، امیدواریم همه سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط پیگیر مشکلات جامعه پزشکی و به خصوص تعرفه خدمات پزشکی باشند تا این گونه مسائل هرچه سریع تر برطرف شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.