مبلغ ارزی واردات واکسن آنفلوانزا برگشت خورد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید حیدر محمدی در مورد تاخیر در واردات واکسن آنفلوانزا به کشور گفت: در رابطه با واکسن آنفولانزا قرار بود، مبلغ ارزی از طریق ترکیه به یکی از کشورهای اروپایی منتقل شود که متاسفانه برگشت خورد و دوباره این کار را انجام دادیم و امیدواریم این مشکل به زودی برطرف بشود و واکسن به کشور برسد.

مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در رابطه با تاثیر تزریق واکسن آنفلوانزا گفت: بهتر است، تزریق واکسن در مهر و آبان انجام شود، البته این واکسن تا آخر اسفند ماه قابلیت مصرف خواهد داشت، بخشی از واکسن‌های آنفلوانزا وارد کشور شده و امیدواریم که محموله‌ها تا آخر مهر ماه ترخیص و توزیع شود، ولی ما تلاش می‌کنیم تا هفته‌ اول مهر ماه بیشتر توزیع‌ها انجام شود و انشالله که این اتفاق بیافتد.

به گزارش ایلنا وی در پایان در خصوص اینکه آیا با وجود افزایش نرخ ارز احتمال افزایش قیمت دارو وجود دارد، افزود: وقتی دارو تولید داخل است با قیمت مناسب توزیع می‌شود و اگر قرار باشد داروی خارجی مشابه آن با مقدار مختصر وارد شود با ارز نیمایی وارد می‌شود. در حقیقت نمونه وارداتی داروی تولید داخل ارز نیمایی می‌گیرد، البته قابل ذکر است که بخشی از مواد جانبی دارو هم ارز نیمایی می‌گیرد که تاثیر مختصری بر روی قیمت دارو خواهد داشت.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.