انتقاد دستیاران به سوالات آزمون گواهینامه بررسی خواهد شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، وحید شاهی در خصوص اعتراض به طراحی سوالات و سطح دشواری آزمون گواهینامه و بورد گفت: ترکیب طراحی سوالات آزمون گواهینامه و برد مشخص هستند و هیأت بورد استانداردهای لازم را برای طراحی این سوالات با ساز و کار مشخص در نظر گرفته‌اند و سپس سوالات طراحی، بررسی، ارزیابی و آزمون برگزار می شود.

جانشین دبیر شورای آموزش پزشکی وزارت بهداشت ادامه داد: شرایط خاصی در زمینه برگزاری آزمون مواجه بودیم و آگاهیم که گروه‌های پزشکی بیشترین بار درمان را برای کمک به بیماران بر عهده داشتند و همین موضوع باعث شد که فشار کاری زیادی نیز روی دستیاران باشد و تصمیمات متفاوت این بحران گرفته شد. بنابراین شیوه معمول هر سال تغییر کرد و دو آزمون ما در یک آزمون به ناچار شکل گرفت که این موضوع با نظر معاونت درمان و معاونت آموزشی اتخاذ شده است.

وی افزود: در مورد محتوای این آزمون همه جای دنیا هیأت بورد سوالات را طراحی می‌کنند و به دلیل متخصص بودن اعضا معمولاً سوالات بدون ایراد طراحی می‌شوند، شرایط ویژه حتماً مورد توجه مجموعه تصمیم‌گیران این حوزه قرار خواهد گرفت اما این که چگونه این موضوع اعمال شود موضوعی است که باید معاونت آموزشی وزارت بهداشت و و مرکز سنجش و دبیران بوردها بررسی کنند، تلاش می‌کنیم شرایط ویژه امسال با حفظ استانداردهای علمی و حفظ جایگاه اعضای هیأت بورد را در نظر گرفته و تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

به گزارش فارس شاهی در پایان گفت: ما از مشکلات و شرایط دستیاران به طور کامل آگاه هستیم و امیدواریم بتوانیم تصمیم خوب و منطقی و عادلانه را بگیریم. بازه زمانی برای رسیدگی به اعتراضات در نظر گرفته شده است و دستیاران در بازه زمانی می توانستند ایرادات به سوالات را در سایت سنجش بارگذاری کنند و تک تک سوالات بررسی خواهد شد و شرایط خاص امسال هم مد نظر قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/

2 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.