حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو و پرداخت مابه‌التفاوت آن با ارز آزاد به بیمه‌ها ایده خوبی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسن لطفی درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو گفت: این موضوع در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و درحال حاضر گزارشاتی مبنی بر قاچاق دارو به کشورهای همسایه وجود دارد، اگر بیمه‌های خدمات درمانی به تعهداتشان عمل کنند، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو و پرداخت مابه التفاوت آن با ارز آزاد به صورت ریالی به بیمه‌ها ایده خوبی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: البته تاکید می کنم که بیمه‌های خدمات درمانی هم باید به تعهدات خود عمل کنند. متاسفانه بعضا مشاهده می‌شود که بیمه‌های خدمات درمانی وظایف فعلی خود را به درستی انجام نمی‌دهند. به اعتقاد بنده نظارت بر بیمه‌ها باید افزایش یابد و بخش درمان از بیمه جدا باشد.

به گزارش فارس وی در پایان افزود: شفافیت هم موضوع دیگری است که بیمه‌های خدمات درمانی فاقد آن‌ هستند. اگر این شفاف‌سازی به عمل نیاید و مردم ندانند که بیمه‌ها چه خدماتی باید به ارباب رجوع های‌شان بدهند، وضعیت بیمه بهتر نخواهد شد، ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو هم باید در قالب سامانه شفافی به بیمه‌ها داده شود و بیمه‌ها به وسیله آن پوشش بیمه‌ای خود را گسترده کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.