بسیاری به وظایف خود برای نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی عمل نمی‌کنند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا رییسی درباره نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی کرونا افزود: در حال حاضر همه نظارت‌ها برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی کرونا بر دوش ۷۳۰۰ نیروی بهداشتی افتاده و این نیروهای بهداشتی شبانه روز در حال کار هستند، این در حالیست که بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، همه اصناف، مشاغل، اداره‌ها باید سطوح نظارتی از خود ارزیابی تا نظارت‌های صنفی را اجرا کنند. البته رعایت و نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در اداره‌ها به مراتب ساده‌تر است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت ادامه داد: اینکه پروتکل‌های بهداشتی را خیلی سختگیرانه در نظر بگیریم، بسیار خوب است. رنگ‌های کرونا در شهرستان‌ها با توجه به اینکه خیلی ثابت نیست و تغییرات زیادی دارد، به همین علت، این تدبیر در نظر گرفته شد که پروتکل‌های سختگیرانه رعایت شود و بازگشایی‌ها بر این اساس انجام شود.

به گزارش ایرنا وی در پایان درباره استفاده از نیروهای حراست دانشگاه‌های علوم پزشکی برای نظارت بر اجرای برخی از پروتکل‌های بهداشتی افزود: نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی را باید به دو دسته تخصصی و عمومی تقسیم بندی کرد. یک بخش از نظارت‌ها این است که چک لیست شامل ۶ سوال را به افراد بدهیم تا در مکان‌های خاصی مثل پایانه‌های مسافربری حاضر شده و وضعیت تراکم و استفاده از ماسک را بررسی کنند، بر همین اساس، قرار بر این شده که از نیروهای حراست دانشگاه‌های علوم پزشکی برای این منظور استفاده شود. برای این اقدام و استفاده از این نیروها، باید آموزش‌هایی ارائه شود. این آموزش‎ها عمدتا در زمینه شیوه برقرار کردن ارتباط و برخورد با افراد است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.