قدردانی سازمان ملل از روسیه برای پیشنهاد ارائه رایگان واکسن کرونا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ولادیمیر پوتین پیش‌تر در جریان پیام مجازی خود در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به این سازمان پیشنهاد کرد که واکسن ضد ویروس کرونای ساخت روسیه، اسپوتنیک-وی را به طور رایگان در اختیار آن‌ها قرار دهد.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد اظهار داشت: ما از رئیس جمهور پوتین به خاطر پیشنهاد سخاوتمندانه‌اش که توسط خدمات پزشکی ما بررسی خواهد شد، تشکر می‌کنیم.

رئیس جمهوری روسیه به کارمندان سازمان ملل پیشنهاد کرده که اسپوتنیک-وی، اولین واکسن ضد کرونای جهان و ساخته شده در روسیه را به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار دهد.

وی افزود: کروناویروس مانند سایر افراد، کارکنان سازمان ملل، مقرهای آن و ساختارهای منطقه‌ای آن را درگیر کرده و روسیه آماده ارائه کلیه کمک‌های واجد شرایط لازم به سازمان ملل است؛ به ویژه، ما پیشنهاد می‌کنیم واکسن خود را به صورت رایگان برای واکسیناسیون داوطلبانه کارکنان سازمان ملل و دفاتر آن ارائه کنیم. ما در این زمینه از همکاران سازمان ملل درخواست‌هایی دریافت کرده‌ایم و به آن‌ها پاسخ خواهیم داد.

اسپوتنیک-وی توسط موسسه گامالیا و صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه (RDIF) ساخته و در ماه اوت ثبت شده است. از آن زمان، حداقل ۲۰ کشور از جمله امارات متحده عربی، برزیل، مکزیک و بسیاری از کشورهای دیگر علاقه‌مندی خود را به دریافت این واکسن اعلام کرده‌اند.

مدیر منطقه‌ای اروپا در سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز از روسیه برای تلاش در ساخت واکسن ضد کرونای "ایمن و موثر" تشکر کرد. پیش‌بینی می‌شود تولید انبوه اسپوتنیک-وی در سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی آغاز شود.

به گزارش ایسنا دومین واکسن ساخت روسیه که توسط مرکز وکتور تهیه و به نام اپی‌واک‌کرونا لقب گرفته، قرار است تا ۱۵ اکتبر ثبت شود. پس از اتمام روند ثبت واکسن، آزمایش‌های بالینی آن با مشارکت ۵۰۰۰ داوطلب به ویژه کسانی که بیماری مزمن دارند و افراد ۶۰ سال به بالا انجام می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.