زلزله ۵.۲ ریشتری گلستان را لرزاند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی  5.2 ریشتر در ساعت 09:16:52.6 امروز در طول جغرافیایی : 55.98 E، عرض جغرافیایی : 38.09 N و عمق : 10 کیلومتری مراوه تپه، گلستان را لرزاند.

نزدیکترین مناطق زلزله در در 21 کیلومتری مراوه تپه گلستان،  46 کیلومتری Kara kala، ترکمنستان  و در 50 کیلومتری گرماب، خراسان شمالی بوده است.

 مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به وقوع زمین لرزه 5.2 ریشتری در استان گلستان گفت: این زلزله در عمق 10 کیلومتری مراه تپه - مرز استان گلستان و خراسان شمالی و ترکمنستان به وقوع پیوسته است، تیم‌های ارزیاب  از استان‌های گلستان و خراسان شمالی اعزام شده‌اند این زلزله 7 روستا با جمعیت 2481 نفر را تحت تأثیر قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس گزارش ارزیابی مناطق زلزله زده در شهرهای مراوتپه،گنبد و شهرستان راز و جرگلان و روستای حصارچه و گز، صدمات جانی و خسارات مالی وجود نداشته است، در روستای دادلی و قازان قایه، قطعی برق و اختلال در خطوط مخابرات بوده است.

همچنین سیدرضا قادری مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان در این خصوص گفت: هنوز گزارشی در خصوص تلفات جانی در زلزله صبح امروز مراوه تپه استان گلستان گزارش نشده است.

به گزارش فارس وی در پایان با اشاره به اعزام تیم های ارزیاب به منطقه زلزله زده در مراوه تپه خاطرنشان کرد: در منطقه قطعی برق وجود داشت که به علت اتصال سیم‌های برق ایجاد شده بود که در حال رفع است، در منطقه زلزله زده ساختمان‌های خشی و گلی وجود دارد اما غالبا باید در آنها ترک ایجاد شده باشد، تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت جانی گزارش نشده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.