علی‌رغم تحریم‌ها در مقابل کرونا ویروس ایستادگی کردیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، در مراسم روایت طبیبانه فتح که با حضور سیما سادات لاری و مصطفی معین در سالن خلیج فارس موزه دفاع مقدس به منظور پاسداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و همچنین تجلیل از قهرمانان سلامت در شرایط بحرانی کرونا برگزار شد، دکتر مسعود حبیبی با اشاره به این که ملت ها بر پایه ایثار و فداکاری رشد نموده و فرهنگ در سایه این دو شکل می گیرد؛ بیان کرد: فداکاری نخبگان ؛ جوانان و زنان و ... آینده ملت را تضمین می کند و دفاع مقدس نیز حیات ملت را تضمین نمود.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس ایثارگری های فراوانی داشتیم اما ایثار جامعه پزشکی بسیار متفاوت بود زیرا اگر جامعه پزشکی در خط مقدم جبهه ها نبودند؛ کشته های زیادی داشتیم و نمی توانستیم امروز از افتخارات دفاع مقدس سخن بگوییم، وظیفه ما معرفی فداکاری هاست؛ ایثار و فداکاری در شرایط بحران و سختی ها ارزش مضاعف دارد و جامعه پزشکی ایران در خط مقدم مقابله و درمان کووید 19 قرار دارد و کشورهایی مثل آمریکا با آخرین امکانات و تجهیزاتی که دارند قربانیان زیادی در این شرایط بحرانی داشته اند.

معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: ایران با وجود تحریم ها توانست با خضوع؛ جانفشانی؛ ایثار و ازخودگذشتگی جامعه پزشکی و همدلی وهمراهی مردم با کمترین آسیب ها در مقابل کرونا ویروس ایستادگی کند، وظیفه خود میدانیم فداکاری ها را معرفی کنیم تا درسی برای آیندگان و سربلندی ملت ایران باشد.

در ادامه مصطفی معین رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی با بیان این که بیش از 200 شهید در ایام کرونا از کادردرمان داشتیم گفت: جامعه پزشکی به عهدی که با خدای خود بسته بود وفا کرد و شاهد حماسه ها در این دوران بودیم، خاطرات زیادی از دوران انقلاب و جنگ تحمیلی و مقاطع سرنوشت ساز کشور مانند پاندمی کرونا در این زمان داریم، شاهد حماسه ها و تراژدی های زیادی بوده و هستیم.

وی با اشاره به این که تخصص بنده به گونه ای نبود که در جبهه جراحی انجام دهم، افزود: فداکاری های عجیبی در دوران دفاع مقدس می دیدیم و شاهد حماسه های زیادی بودیم. من آخرین روز خدمت را در پادگان آموزشی ارتش در قصر فیروزه می گذراندم و عازم محل ماموریت در پایگاه ششم شکاری بوشهر بودم که جنگ آغاز شد. من در پایگاه  شاهد فداکاری های عجیبی از خلبانان جان بر کف نیروی هوائی ارتش بودم. در آن دوران توطئه و تقسیم کاری برای سرکوب انقلاب و از بین بردن کشورمان انجام گرفته بود و علاوه بر متجاوزان عراقی کشورهائی از شرق و غرب مانند آمریکا، شوروی، فرانسه و آلمان و دولت های مرتجع و وابسته عربی در آن دخالت داشتند. حتما" به یاد دارید که واین برگر وزیر جنگ وحشی وقت آمریکا بر عرشه ناو هواپیمابر آن کشور در خلیج فارس گفته بود که "باید ریشه های این ملت را خشک کنیم!". و اگر آن حماسه ها و شهادت های 8 ساله و مظلومانه فرزندان این ملت نبود و ابهت آن پاکبازی ها و رشادت ها در دل دشمن نیافتاده بود، چندباره ایران را به سرنوشت عراق یا افغانستان!، سوریه و یا لیبی دچار می کردند.

رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی آثار بجا مانده از فرهنگ ایثار و فداکاری در دوران دفاع مقدس را موجب تداوم انقلاب و حیات نظام علیرغم همه تهدیدهای خارجی و ناکارآمدی ها و نارسائی های داخلی تا این زمان دانست و ادامه داد: ملت ما و فرزندانش در نیروهای نظامی و کادرهای مختلف پزشکی توانستند از شرف و ناموس این ملت دفاع کنند و اگر ایران هنوز سرپا ایستاده به دلیل آگاهی، اتحاد و فرهنگ عمیقی است که مردم دارند.

معین گفت: تا کنون در حدود ۲۰۰ شهید مدافع سلامت از پزشکان و پرستاران و کادر های درمانی به علت کرونا داشته ایم، جامعه بزرگ پزشکی ایران به عهد و پیمانی که با خدای خود بسته است با اعتقاد و ایمان راسخ و با ازخودگذشتگی و ایثار برای دفاع از سلامت رزمندگان در جبهه های جنگ تحمیلی و نیز در بحران کرونا وفای عهد نموده و قربانیان زیادی را تقدیم کرده است.

وی در پایان اضافه کرد: "مقام عیش میسر نمی شود بی رنج / بلی، به حکم بلا بسته اند عهد الست" پزشک و پرستار و جامعه پزشکی بیش از چهار هزار شهید در دفاع مقدس ۸ ساله داشت و اکنون هم علیرغم انتقاد به نوع نگاه غیر علمی، سیاست های متناقض و ضعف مدیریت بحران در کشور، همچون گذشته در صف اول دفاع از سلامت مردم در همه گیری کرونا ایستاده است. آنان مصداق راستینی از آیه شریفه سوره احزاب هستند که: "من المومنین رجال صدقوا ما عاهدو الله علیه، فمنهم من قضی نحبه، و منهم من ینتظر، و ما بدلوا تبدیلا".

همچنین سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به این که بحران کرونا خاطره سازی کرده است، گفت: بحران کرونا سبب شد تا همه گروههای پزشکی بدون ترس پا به عرصه گذاشته و برای سلامت مردم و کشور ایستادگی کنند، طی دوران کرونا پیش نیامده بود که در مراسمی با رعایت پروتکل های بهداشتی حضور داشته باشیم، جای همه دوستان نظام سلامت دراین فضای معنوی خالی است و این مراسم فرصتی را برای تفکر ایجاد می کند زیرا کرونا خاطره سازی کرده و اخلاص را در این دوران حس کردیم.

وی افزود: تا این مهم لمس نشود قابل باور نیست، همه فکر می کردند که اگر جنگی رخ دهد جوانان ما همانند سالهای دفاع مقدس وارد میدان مبارزه نمی شوند اما کرونا نشان داد که تمام جوانان ما درعرصه پزشکی از رزیدنت و انترن و تکنسین و ... بدون ترس پا به عرصه گذاشتند و مردم ما نیز بدور از همه گلایه ها و مطالبات و اعتراضات ؛ غیرتمندی خود را نشان دادند و برای دفاع از سلامت کشور جوانمردانه وارد میدان مبارزه با کرونا شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی لاری در پایان اضافه کرد: بهبودی بیماران کرونا حاصل تلاش های شبانه روزی و فداکاری کادردرمانی است، شهدای مدافع سلامت مظلومانه رفتند و حتی نتوانستیم برای آنام مراسمی برگزار کنیم، ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای دوران دفاع مقدس بایدگفت هر بلا و مشکلی که از سرما رفته به برکت وجود شهداست و امیدواریم با کمک هم و تلاش های خالصانه کادر درمانی از این بحران نیز مثل تمام اتفاقاتی که رخ داده موفق و سربلند عبور کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.