گویا فقط رئیس جمهور ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا هستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حجت نظری افزود: در این شرایط اما گویا، تنها آقای رئیس جمهور ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و شرایط برای دیگران با اقداماتی نظیر بازگشایی چند روزه مدارس و ... باید عادی‌سازی شود. چرا که آنچه در عمل در حال مشاهده آن هستیم، کاهش میزان استفاده از ماسک در اماکن و فضاهای عمومی و تجمع در بسیاری از فضاهای عمومی است.

نظری ادامه داد: درخواست من از صداوسیما و دیگر رسانه‌ها توجه دادن بیشتر مردم به مسئله کرونا و در عین حال پرهیز از ایجاد دو قطبی در متهم کردن گروهی از مردم نسبت به افزایش آمار کروناست. اینکه ما بخواهیم صرفا انگشت اتهام شیوع کرونا را به سمت یک گروه از مردم گرفته و بدون توجه به مسئولیت نهادهای ذیربط، مدام در رسانه‌های رسمی به خصوص صداوسیما به آن بپردازیم، نتیجه‌ای جز تشدید دو قطبی در جامعه ندارد. لازم است در این شرایط ستادملی مقابله با کرونا تمهیدات سختگیرانه‌تری را در مورد برخی فعالیت‌ها و ترددها اعمال کند. 

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه متأسفانه در شهر تهران نیز اوضاع مناسب نیست تصریح کرد: در ترددهای روزانه به شورا، شاهد تجمع زیاد مردم در محدوده بازار و حضور پرتعداد مردم در برخی از بوستان‌ها و ... هستم. میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌ها نیز کاهش یافته و بسیاری از مردم با ارسال پیام از طریق پیام‌رسان‌ها نسبت به کاهش نظارت‌ها پیرامون استفاده از ماسک در ناوگان مترو و اتوبوس گلایه کرده‌اند که لازم است مورد توجه قرار بگیرد.

نظری تصریح کرد: از سازمان زیباسازی نیز می‌خواهم بار دیگر با نصب بیلبوردها و بنرهای مختلف در سراسر شهر، خطر کرونا را در جامعه گوشزد کرده و از عادی‌انگاری این بیماری جلوگیری کند. سازمان پارک‌ها نیز لازم است تمهیداتی را برای حضور افراد در پارک‌ها و فضاهای سبز شهری اتخاذ کرده و دست کم پیام‌های آموزشی و هشداری را در بوستان‌ها در معرض دید قرار دهد.

وی در ادامه ضمن تشکر از از پزشکان و پرستاران و تمام کادر درمان، گفت: در این میان به یک گروه از کادر بیمارستان‌ها کمتر توجه شد و آن تیم حفاظت و نگهبانی مراکز درمانی بود. این عزیزان نیز در شرایط دشوار بیماری بیش از 7 ماه است که نظم و امنیت را در بیمارستان‌ها تامین کرده‌اند که خوب است از آن‌ها نیز یاد کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.