باید پروتکل‌های بهداشتی را به شکل سختگیرانه اجرا کنیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، فاطمه محمدبیگی با اشاره به شیوع گسترده کرونا در کشور بخصوص در تهران گفت: در این شرایط توصیه ما به مردم حفظ آرامش، ماندن در خانه و پرهیز از هرگونه سفر و ترددغیر ضروری است چون واقعا وضعیت نگران کننده است، هر کشوری برای حوزه سلامت خود زیرساختی دارد که پیشرفته ترین کشورهای دنیا با شدت گرفتن کرونا نتوانستند پاسخگوی نیاز مردم باشند، این وضعیت می تواند در کمین ایران هم باشد. در حال حاضر ظرفیت برخی بیمارستان ها پر است و اگر قرار باشد خودمراقبتی ضعیف ادامه پیدا کند امکان دارد موج کرونا خطرناک تر و بیشتر شود. 

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: مدافعان سلامت در همه شرایط از خودگذشتگی می کنند ولی مردم هم باید پروتکل ها را رعایت کنند که متاسفانه میزان آن کم شده است. ارگان های دولتی و مسئولان بلند پایه هم اقدامات لازم را داشته باشند. ما انتظار نداریم رئیس جمهور با تصمیمات ناگهانی مردم و متخصصان حوزه سلامت را در معرض آسیب بیشتری قرار دهند بلکه باید در تصمیم گیریهای کلان ستاد کرونا به صحبت های کارشناسی و نظرات متخصصان حوزه سلامت  بیشتر از گذشته توجه شود. 

وی افزود: باید از ظرفیت دورکاری استفاده کرد، باید ترددهای غیر ضروری در شهرها کاهش یابد برای رسیدن به این مهم، می توان از نیروهای کمکی همچون نیروی انتظامی و سازمانهای مردم نهاد جهت نظم دهی بیشتر اجتماعی استفاده کرد. همان طور که آنها برای اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی به نظم دهی جامعه می پردازند می توانند این کار را برای رعایت پروتکلهای بهداشتی انجام دهند مثلا اگر فردی از ماسک استفاده نکرد به او سرویس و امکانات داده نشود و مقررات جدی برای استفاده از ماسک وضع شده و اقدامات حفاظتی افزایش یابد. 

به گزارش ایسنا محمد بیگی در پایان اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌های گروه های جهادی، هیئت‌های فعال در عرصه سلامت و متخصصان بازنشسته هم مفید است. علاوه بر این وسایل ضد عفونی کننده در مکانهای خاص و پرتردد همچون مترو در دسترسی مردم باشد ما باید پروتکل های بهداشتی را به شکل سختگیرانه اجرا کنیم، از بخش خصوصی و بیمارستانهای خصوصی درخواست می‌کنم که حداکثر همکاری را برای مبارزه با موج جدید کرونا داشته باشند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.