برگزاری آزمون استخدامی قراردادی، تحت هر شرایطی؟!
یکی از همراهان پایگاه خبری پزشکان و قانون طی پیامی، نسبت به اصرار وزارت بهداشت بر برگزاری آزمون استخدامی قراردادی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که قرار است در تاریخ 24 مهرماه برگزار شود اعتراض کرده و خواستار پیگیری موضوع توسط خبرنگاران پایگاه خبری پزشکان و قانون شده است.

این موضوع توسط ما پیگیری خواهد شد ولی نکته عجیب و تامل‌برانگیز این ماجرا آن است که در شرایطی که نیروهای شرکتی شاغل در بیمارستان‌ها همراه با کادر درمان درگیر مبارزه‌ای بی‌وقفه با کرونا هستند و هر روز شاهد ابتلا یا متاسفانه مرگ تعدادی از این عزیزان هستیم، اصرار بر برگزاری این آزمون در موعد تعیین شده چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟ آیا برگزاری آزمون برای عقد قرارداد با نیروهای شاغل در بیمارستان‌ها آن هم دقیقا در همان تاریخ از پیش ‌تعیین شده، تا این حد اهمیت دارد؟ و آیا واقعا امکان جابجایی تاریخ این آزمون به زمانی که حداقل همچون امروز در اوج همه‌گیری قرار نداشته باشیم، وجود ندارد؟؟
 آنچه در ادامه از نظرتان می‌گذرد، متن پیام رسیده به پزشکان و قانون است:

«من یکی از نیروهای شرکتی شاغل در بیمارستان هستم. دو بار مبتلا به کرونا شده‌ام. محیط کارمان آلوده است و ابتلا، ناگزیر.
به گفته خود علوم پزشکی، روزانه ۶ نفر در بعضی استان‌ها بر اثر کرونا فوت می‌شوند 
حالا در این گیر و دار و شیفت‌های کاری فشرده و ابتلا به کرونا و وضعیت قرمز، وزارت بهداشت می‌خواهد آزمون قرادادی را در ۲۴ مهر برگزار کند!!!
سوال من این است که در شرایطی که تهران را یک هفته تعطیل کرده‌اند، چه اصرار و اجباری به برگزاری آزمون آن هم در چنین شرایطی وجود دارد؟ 
آزمون سراسری ارشد و دکتری را در شرایطی خیلی بهتر، چندین بار عقب انداختند. حالا چرا این یکی را عقب نمی‌ا‌ندازند؟ 
جان انسان‌ها با ارزش است. لطفا صدای ما باشید. این آزمون نه مثل کنکور است نه آزمون‌های دیگر. دست خود وزارت بهداشت است که هر وقت خواستند آن را برگزار کنند.»

 
اطلاعیه شماره 8 مرکز سنجش آموزش پزشکی درخصوص برگزاری آزمون استخدام قراردادی
photo_2020-10-05_06-02-22.jpg 37.98 KB

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.