عبور و مرور در ۵ کلانشهر ممنوع شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید نمکی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: امروز درخواستی را تقدیم رئیس جمهور کردم و از ایشان خواستم که اجازه بدهند ما در 5 شهر کشور که میزان شیوع بیماری بالاست و گرفتاری‌‌هایی بدتر از این ممکن است پدید بیاید، اجازه بدهند که در سه روز تعطیلی پیش رو، منع عبور و مرور و محدودیت در رفت و آمد را اعمال کنیم که رئیس جمهور نیز بلافاصله موافقت و به دستگاه‌‌های ذیربط ابلاغ کردند، این شهرها شامل کلانشهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه است، امیدواریم که با اعمال این محدودیت‌‌ها در تعطیلات پیش رو در کاهش ترددها در راستای کاهش شیوع بیماری کرونا گام‌‌هایی برداشته شود.

وزیر بهداشت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: باید به موج سوم کرونا بپردازیم که بخشی از کشور را گرفتار کرده است. ما با بررسی هایی که روی ویروس انجام دادیم، متوجه شدیم ویروس دچار تغییرات و جهش‌هایی شده است ؛ گرچه در بیماری زایی هنوز مشخص نیست اما در سرعت انتشار و گرفتار کردن جمعیت کشور برایمان مشخص است که سرعت عمل بیشتری پیدا کرده است، به همین دلیل زنگ خطری است برای کشور برای رعایت فاصله گذاری، برای کمتر شدن مسافرت‌ها و برای استفاده بیش‌تر از ماسک. با تشدید شرایط فعلی جریمه ای برای جمعیتی که پروتکل‌های بهداشتی را مراعات نمی کردند و حقوق دیگران را مورد تهدید قرار می دادند وضع کردیم که امیدوارم با وضع این قوانین در کنترل کرونا موفق شویم.

به گزارش ایسنا وی در پایان افزود: دیروز خدمت رئیس جمهور محترم درخواستی را تقدیم کردم و از ایشان خواستم اجازه دهند در پنج شهر مهم که میزان شیوع ویروس بالا است و ممکن است گرفتاری های بیش تری پیش آید مثل کلانشهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه در سه روز تعطیلی منع عبور و مرور و محدودیت اعمال کنیم و ایشان بلافاصله موافقت کردند. امیدواریم با اجرای این موضوع در سه روز تعطیلی در کاهش تردد ها در راستای کاهش بیماری قدم هایی برداریم، استراتژی هایی تنظیم کردیم که علاوه بر اعمال محدودیت های جدید در قسمت های پرخطر برنامه های سنگین تری مثل بیماریابی و انجام تست ها صورت  دهیم. همکاری های جدیدی هم با سازمان بسیج و سازمان های مردم نهاد را  شروع کردیم، با توجه به فصل سرما برنامه های جدیدی را برای مبارزه با کرونا تدوین کردیم که یکی از اضلاع آن سخت گیری های بیشتر است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.