شروع پیک جدید کرونا در ۷ استان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، آمار جهانیِ ابتلا به عفونت کووید ۱۹ ناشی از کروناویروس جدید به ۳۹ میلیون و ۹۵۹ هزار و ۶۵۱ نفر رسیده و تاکنون مرگ یک میلیون و ۱۱۴ هزار و ۶۳۶ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است. همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۲۹ میلیون و ۸۹۰ هزار و ۳۸۴ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۵ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

در ایران نیز مجموع بیماران کووید۱۹ تا ظهر امروز به ۵۳۰ هزار و ۳۸۰ نفر رسیده و متاسفانه ۳۰ هزار و ۳۷۵ نفر هم به دلیل بیماری جان باخته اند. همچنین خوشبختانه تا کنون ۴۲۷ هزار و ۴۰۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

کمیته اپیدمیولوژی بیماری کرونا در وزارت بهداشت تحلیل استانی بیماری کووید-۱۹ در هفته منتهی به ۲۵ مهر ماه را اعلام و منتشر کرد.

بر اساس اعلام کمیته اپیدمیولوژی کووید۱۹ در وزارت بهداشت که در سایت وزارت بهداشت منتشر شد، در محاسبات روند، در این گزارش و گزارشات آتی، تعداد موارد جدید روزانه مبتلایان بستری و مرگ وارد آنالیز می شود. همچنین دسته بندی استانها بر اساس میزان بروز در آخرین هفته انجام گرفته و نمودار بر اساس تغییرات موارد ابتلا و مرگ در آخرین هفته نسبت به هفته قبل خواهد بود.

برای محاسبه روند تغییرات ابتلا و مرگ در سه روز اخیر، ابتدا متوسط سه روزه تعداد گزارش ابتلا و مرگ هرروز با میانگین گرفتن ا ز داده های همان روز، روز قبل و روز بعد محاسبه شد.  سپس میزان افزایش هر روز نسبت به روز قبل محاسبه شد. در نهایت، تغییر روند ابتلا و مرگ هفته آخر با میانگین گرفتن از اعداد به دست آمده برای چند روز آخر محاسبه شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.