پیکر دکتر محمد زارع جوشقانی، شهید مدافع سلامت تشییع شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، در این مراسم ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و جمعی از روسای بیمارستان ها و همکاران این شهید والا مقام حضور داشتند.

علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در این مراسم گفت: صبر، متانت و حلم این شهید والا مقام مثال زدنی بود. ایشان در کنار همه ابعاد حرفه ای، مدت ها در امور خیریه هم مشارکت می کرد و کماکان نقش موثری در کمک به ایتام و سالمندان در کاشان برعهده داشتند.

وی ادامه داد: دکتر زارع استاد تمام چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بود و علاوه بر جایگاه علمی ممتازی که در چشم پزشکی کشور داشت، از یک شخصیت اجتماعی چندوجهی برخوردار بود.

زالی با اشاره به اینکه دکتر زارع کوله باری از فعالیت های اجرایی و علمی داشت، افزود: ایشان تجارب بسیار ارزنده ای را در زمینه های مختلف اجرایی، علمی و اداری برعهده داشت اما شخصیت بارز وی خشوع، فروتنی و مهربانی، ملاطفت و توجه به همکاران، دانشجویان و بیماران بود.

وی تاکید کرد: دکتر زارع همچنین ارتباط بسیار اخلاقی با بیماران و همراهان آنان داشت. دغدغه و دل مشغولی اصلی اش بحث آموزش و پژوهش فراگیران و دانشجویان بود و وقت بسیار زیادی را در زمینه آموزش مباحث پزشکی به فراگیران معطوف می کرد.

زالی ادامه داد: با توجه به اینکه ایشان مسئولیت یک بیمارستان نسبتا تک تخصصی را برعهده داشت، خود داوطلبانه تمام ظرفیت بیمارستان را بسیج کرد و از روزهای سخت آغاز کرونا تاکنون در خدمت مقدم مقابله کرونا بودند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران بیان داشت: وی تمام وقت خود را در این مدت مصروف بیماران کرونایی کرده و متاسفانه جان خود را برای حفظ سلامت بیماران تقدیم کرد.

پیکر دکتر زارع جوشقانی شهید مدافع سلامت امروز با حضور خانواده و جمعی از همکاران آن مرحوم در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تشییع شد. سپس پیکر این مدافع سلامت راهی زادگاه وی، شهر کاشان شد تا در آنجا دفن شود.

دکتر زارع فلوشیپ قرنیه و خارج چشمی بود و بیش از ۲ دهه نیز ریاست دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان شهید بهشتی کاشان را بر عهده داشت.

وی بهمن‌ سال گذشته با حکم علیرضا زالی رئیس ستاد کرونای استان تهران، رئیس بیمارستان لبافی‌نژاد شده‌ بود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.