کادر پزشکی دچار خستگی مزمن شده و آمار شهدای سلامت افزایشی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا زالی ادامه داد: با حجم زیاد مراجعین به بیمارستان ها حتما تیم درمانی نیاز به احیا دارد. این حجم کار سنگین می تواند سبب خستگی مستمر آنان شود .

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد یکی از دلایل افزایش شهدای مدافع سلامت و میزان ابتلای آنان در روزهای اخیر، خستگی مزمن است.  خستگی مزمن و فشار کاری مضاعف و غیرمتعارفی که به تیم درمان وارد می شود، می تواند سبب کاهش سیستم ایمنی آنان شود.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: پیک سوم بیماری کرونادر تهران همچنان روند صعودی دارد و شاخص‌های ابتلا به این بیماری کاهش نیافته است.

وی افزود: تهران در چند هفته اخیر هیچ تغییری در شاخص های ابتلا به بیماری کرونا نکرده و تقریبا در روزهای اخیر کماکان شاهد میزان افزاینده بستری، مراجعین سرپایی و مرگ و میر ناشی از کرونا بودیم.

زالی با یادآوری این که تهران در پیک سوم به سر می برد، تاکید کرد: در این پیک اتفاقات جدیدی رخ داده که از جمله آن می توان به مراجعه بدحال تر بیماران کرونایی به مراکز درمانی اشاره کرد. مدت اقامت بیماران در بیمارستان های تهران نسبت به پیک اول و دوم طولانی تر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، یکی از مهم ترین موضوعات در این زمینه را مراجعه دیرهنگام بیماران به مراکز درمانی اعلام کرد و گفت: بیمارانی که در این پیک به مراکز درمانی مراجعه می کنند به صورت جمع خانوادگی هستند، در حالی که در پیک های اول و دوم کمتر این الگو را مشاهده می کردیم.

افزایش تعداد بیمارانی که مستقیم از اورژانس به بخش مراقبت های ویژه منتقل می شوند

زالی با بیان این که تعداد بیمارانی که مستقیم از اورژانس وارد بخش مراقبت های ویژه می شوند نسبت به پیک های قبلی افزایش بیشتری را نشان می دهد، تصریح کرد: در روز گذشته در تهران ۱۶۲ بیمار مستقیم در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند، به علت بدحالی حتی در بخش بستری نشدند و مستقیم به بخش مراقبت های ویژه انتقال یافتند.

وی افزود: حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد مراجعین روزانه به بیمارستان های استان تهران نیازمند دریافت خدمات درمانی ویژه در بدو ورود هستند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران ادامه داد: پیک دوم و سوم بیماری کرونا در تهران به هم متصل شدند و یک حالت پیوستگی به هم پیدا کردند که این موضوع در پیک بعدی ما را می تواند نگران کنند.

زالی ادامه داد: تا زمانی که مدیریت سفرهای شهری مدیریت نشود، چرخه ویروس استمرار خواهد یافت و شاهد شهادت بهترین فرزندان این مرز و بوم خواهیم بود.

وی با یادآوری شاخص‌های بسیار فزاینده بیماری کرونا در استان تهران و تحلیل تفاوت‌ها و نکات تمایز پیک سوم اپیدمی نسبت به پیک‌های گذشته، گفت: امروز با ارسال نامه‌ای به وزیر بهداشت درخواست کردیم تا برای تعطیلات تجمیع هفته آینده تدابیری در زمینه ایجاد مداخلات منعی برای سفر و ایجاد مکانیزم جرایم اعمال شود. ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.