زمان طلایی اهدای پلاسما توسط بهبود یافتگان بیماران کرونا ۳ ماه پس از درمان کاملشان است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بشیر حاجی بیگی درباره طرح اهدای پلاسمای بهبود یافتگان بیماران کرونایی در کشور گفت: از آغاز طرح اهدای پلاسما‌ی بهبود یافتگان بیماران کرونایی تا به امروز بیش از ۱۱ هزار و ۱۰۶ نفر مراجعه و تعداد ۹ هزار و ۱۰۰ واحد پلاسما اهدا شده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور ادامه داد: درحال حاضر استان‌های تهران، اصفهان، خوزستان، خراسان رضوی و آذربایجان غربی و مازندران بیشترین مشارکت در اهدای پلاسما را داشته‌اند و برخی استان‌ها مانند خراسان شمالی، قم، خراسان جنوبی، هرمزگان به دلیل مساحت و جمعیت کم ساکن در این مناطق اهدای پلاسمای کمتری داشته‌اند و به طور کلی میزان اهدای پلاسما بر اساس وسعت و تعداد جمعیت سنجیده می‌شود.

وی افزود: تا به این لحظه تنها دو درصد از بهبودیافتگان پلاسمای خود را اهدا کرده‌اند، اهدای پلاسما بنا به درخواست بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، همچنین پزشکان درمانگر بیماری کرونا انجام می‌شود و زمان طلایی اهدای پلاسما توسط بهبود یافتگان بیماران حدود ۳ ماه پس از درمان کاملشان است و افراد بعد از گذشت ۲۸ روز از درمان قطعی‌شان می‌توانند اقدام به اهدای پلاسمای خود کرده و در این کار خیر مشارکت داشته باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان حاجی بیگی در پایان گفت: پلاسما باعث کاهش سطح ایمنی در بدن بهبود یافتگان نمی‌شود و آنتی بادی به طور مرتب در خون بهبودیافتگان تولید خواهد شد، تمام مراکز انتقال خون به طور مرتب استریل می‌شوند و ویروس کرونا از طریق خون به دیگران منتقل نخواهد شد. در حال حاضر گروه‌های خونی AB مثبت؛ و A مثبت اقبال بیشتری به اهدای پلاسما داشته‌اند. 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.